کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كاهش تعداد کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان

8 ارديبهشت 1400 ساعت 11:57


گروه بین الملل: وزارت امور خارجه آمریکا با صدور یک دستورالعمل جدید اعلام کرده است که تعداد زیادی از کارکنان خود را از افغانستان خارج می کند.
به این ترتیب، همه کارکنان سفارت در کابل دستور دارند که افغانستان را ترک کنند، مگر آن که وظایف آنها ایجاب کند که در افغانستان حضور داشته باشند.مقامات آمریکایی به طور صریح تعداد کارکنانی که افغانستان را ترک خواهند کرد اعلام نکرده است.وزارت امور خارجه آمریکا معمولا در موارد اضطراری کارکنان «غیرضروری» و خانواده های آنها را از کشورهای دیگر خارج می کند اما این بار در اقدامی کم سابقه دستور خروج همه کارمندانی که «وظایف آنها می تواند در جاهای دیگر انجام شود» را صادر کرده است.
بنا بر دستورالعمل جدید، به شهروندان آمریکا نیز توصیه شده است که به افغانستان سفر نکنند. همچنین به آمریکایی هایی که قصد عزیمت دارند گفته شده است که «باید در اسرع وقت با پروازهای غیرنظامی موجود عزیمت کنند.»گفته می شود از سال گذشته که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، برنامه خود برای خروج نظامی از افغانستان را اعلام کرد، روند کاهش حضور دیپلمات های آمریکایی هم آغاز شد.جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرده است که همه نیروهای آمریکایی تا روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱ خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.
ژنرال کِنِت مک کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، گفت که ایالات متحده همچنان به تامین امنیت سفارت خود در کابل متعهد است.
او گفت:‌ «هدف ما این است که سفارت خود را در افغانستان نگاه داریم. اما ما حضور نظامی بسیار کمی در آنجا خواهیم داشت - چیزی که برای دفاع از سفارت کاملا ضرورت دارد.»پیشتر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که ۶۵۰ سرباز جدید به افغانستان اعزام خواهد کرد، تا در زمان خروج نیروهای خارجی از آنان محافظت کنند.
آمریکا همچنین قصد دارد دو بمب افکن بی-۵۲ را به منطقه بفرستد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، همچنین در یک اقدام احتیاطی ماموریت یک ناو هواپیمابر را در منطقه تمدید کرده است.


کد مطلب: 268880

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268880/كاهش-تعداد-کارکنان-سفارت-آمریکا-افغانستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir