به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۶۸۸۸۱

افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه

افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه
گروه علمی:مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا گفته است: فاصله بین دزهای واکسن اسپوتنیک وی می‌تواند تا سه ماه افزایش یابد.لکساندر گینتسبورگ مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفته است: فاصله بین دزهای واکسن اسپوتنیک وی می‌تواند تا سه ماه افزایش یابد.به گفته سازنده این واکسن، افزایش فاصله بر کیفیت واکسیناسیون تأثیری نخواهد داشت و در برخی موارد پاسخ ایمنی را قوی‌تر می‌کند.

 موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را تولید کرده است در ماه فوریه (اسفند) اعلام کرد: مطابق شواهد موجود، فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دز واکسن اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا ممکن است حتی تا دو ماه باشد.

الکساندر گینتسبورگ یادآور شد: در مورد واکسن اسپوتنیک وی که توسط مرکز تحقیقات ما تولید شده، ما معتقدیم که ممکن است حداقل فاصله بین دزهای واکسن اول و دوم را از 21 روز تأیید شده قبلی به سه ماه افزایش دهیم. افزایش این فاصله تاثیری در پاسخ ایمنی بدن ندارد و حتی ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن آن شود.
به گفته وی، این نتیجه گیری براساس نتایج موفقیت آمیز واکسیناسیون دسته جمعی در روسیه و سایر کشورها انجام شده است؛ ما معتقدیم که با توجه به تقاضای فوق العاده زیاد واکسن این تصمیم به طور قابل توجهی سرعت ایمن سازی را تسریع می‌کند.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها