به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۶۸۸۸۹

نگرانی مشترك آمریکا و اسرائیل درباره ایران

نگرانی مشترك آمریکا و اسرائیل درباره ایران
گروه سیاسی: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید،  با مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی دولت اسرائیل، در واشینگتن دیدار و درباره طیفی از مسائل از جمله ایران و اعتراضات در اورشلیم گفت‌وگو کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: مقامات آمریکایی و اسرائیلی در خصوص نگرانی‌های جدی خود در مورد پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر مذاکره و گفت‌وگو کردند.
این بیانیه اضافه کرد که ایالات متحده، اسرائیل را جریان مذاکرات در وین قرار داد و بر علاقه خود برای مشورت نزدیک با اسرائیل در خصوص مسئله هسته‌ای در آینده تاکید کرد.این در حالی است که دور سوم مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در همین روز در وین و پایتخت اتریش برگزار شد.هفته گذشته رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک هیئت بلند پایه اسرائیلی به واشینگتن سفر خواهد کرد تا بر مخالفت خود با بازگشت آمریکا به برجام تاکید کند.
 علاوه بر مئیر بن‌شبات، هیوم، یوسی کوهن، رئیس موساد، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش و شماری از مقامات ارشد نهاد دولت اسرائیل به واشینگتن سفر کرده‌اند.جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته گفته بود که سفر هفته مقامات اسرائیل به واشینگتن، باعث تغییر رویکرد آمریکا برای بازگشت به برجام نخواهد شد.کاخ سفید همچنین در این بیانیه گفته است، ایالات متحده و اسرائیل در مورد تهدید قابل توجه رفتارهای تهاجمی ایران در منطقه توافق داشتند و مقامات آمریکایی بر حمایت بی دریغ رئیس جمهور بایدن از حق دفاع از خود اسرائیل تأکید کردند.
طبق این بیانیه، ایالات متحده و اسرائیل توافق کردند که که یک کارگروه مشترک تشکیل دهند که به طور خاص روی تهدیدهای ناشی از پهپادها و موشک‌های هدایت شونده دقیق ایران که در اختیار گروه‌های نیابتی این کشور در خاورمیانه قرار می‌گیرد، کار کند.در همین زمینه، هفته گذشته موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در گزارشی اعلام کرد که زرادخانه عظیم موشکی در حال گسترش ایران و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز این کشور عامل بی ثباتی در خاورمیانه خواهد شد.
این نهاد بین المللی که در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده در ادامه گفته بود که برنامه موشکی بالستیک ایران، که مجموعه‌ای از موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین است٬ نه تنها برای بازدارندگی بلکه برای نبرد، از جمله شرکای منطقه‌ای ایران طراحی شده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها