به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۶۸۸۹۰

برنامه پنتاگون برای مقابله با موشک‌های ایران

برنامه پنتاگون برای مقابله با موشک‌های ایران
گروه سیاسی:پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.
 تیمی به رهبری شرکت‌های لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن ۱۳.۱ میلیارد دلار برای فاز توسعه تجهیزات جدید رهگیری موشک‌ها دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود فار تولید نیز ۲.۳ میلیارد دلار و هزینه‌های طولانی‌مدت پشتیبانی این تجهیزات نیز ۲.۳ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.البته این ارقامی است که فعلا وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرده است و بعد از تحقیقات و مذاکره با شرکت‌های تولید سامانه رهگیری موشک، جزئیات، گستره و بزرگی پروژه و به تبع آن هزینه تولید این سامانه‌ها مشخص خواهد شد.قرار است ۳۱ سامانه رهگیری از جمله ۱۰ سامانه آزمایشی از تجهیزات جدید رهگیری موشک‌ها تولید شود.
مارک رایت، سخنگوی آژانس دفاع موشکی آمریکا، به بلومبرگ گفته است در حال حاضر تمرکز پروژه روی تکنولوژی فاز توسعه است. او گفته است تولید سامانه‌های جدید رهگیری موشک‌ها تا سال ۲۰۲۸ محقق خواهد شد و انتظار نمی‌رود بیشتر از این زمان طول بکشد.این گزارش می‌افزاید تجهیزات یاد شده با هدف رهگیری و انهدام موشک‌های هسته‌ای دشمنان آمریکا، از جمله ایران و کره شمالی طراحی خواهد شد. این تجهیزات قرار است در آلاسکا نصب شود و هر کدام از ۳۱ سامانه ۴۹۸ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما و حتی دولت دونالد ترامپ نیز برنامه‌ای برای تولید سامانه‌هایی مشابه تا سال ۲۰۲۳ وجود داشت، اما در اوت ۲۰۱۹ بعد از صرف ۱.۲ میلیارد دلار، این پروژه لغو شد. اما دولت جو بایدن در نظر دارد اشتباهات و شکست پروژه قبلی در سامانه‌های جدید تصحیح شود.
کره شمالی سال‌هاست که به بمب هسته‌ای دست یافته اما توانایی این کشور در سوار کردن بمب هسته‌ای به موشک‌های بالستیک در هاله‌ای از ابهام است.

 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها