کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سومین ترجمه ازآثار شینسوکه یوشی‌تَکه چاپ شد

8 ارديبهشت 1400 ساعت 12:47


گروه فرهنگی: ترجمه کتاب «چرا من این احساس را دارم؟» نوشته شینسوکه یوشی‌تَکه به‌عنوان سومین‌عنوان از مجموعه «فیلسوف کوچک» توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.کتاب «چرا من این احساس را دارم؟» به قلم و تصویرگری شینسوکه یوشی‌تَکه به‌تازگی با ترجمه رضی هیرمندی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب، سومین‌عنوان از مجموعه «فیلسوف کوچک»‌ است که این‌ناشر چاپ می‌کند.
 

کتاب‌های مجموعه «فیلسوف کوچک» برای تقویت روحیه پرسشگری و رشد تفکر خلاق کودکان منتشر می‌شوند. این‌کار هم در این‌آثار با استفاده از داستان و قصه انجام می‌شود.رضی هیرمندی نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان، پیش‌تر کتاب‌های «مشق شبم را ننوشتم چون...»، «ماجرای باورنکردنی تابستان من...»، «به مدرسه دیر رسیدم چون...»، «ماجرای باورنکردنی مدرسه من...» و «ماجراهای بامزه در موزه...» را از دیوید کالی ترجمه کرده که توسط همین‌ناشر منتشر شده‌اند و به‌تازگی کتاب «آدم‌بزرگ‌ها هیچ‌وقت این‌کارها را نمی‌کنند...» را هم از این‌نویسنده ترجمه کرده که طی روزهای اخیر توسط نشر افق به بازار نشر عرضه شد.

شینسوکه یوشی‌تَکه نویسنده و تصویرگر کتاب «چرا من این احساس را دارم؟» متولد سال ۱۹۷۳ در چیگاساکیِ استان کاناگاوا در ژاپن متولد شده و بیشتر به‌عنوان تصویرگر کتاب‌های کودک شناخته می‌شود. نشر افق تا به حال،‌ دو کتاب «شاید سیب باشد» و «می‌توانم یک من دیگر بسازم» را از این نویسنده و تصویرگر چاپ کرده است. کتاب «چرا من این‌احساس را دارم؟» او در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و داستانش درباره یک دختر کوچولوست که وقتی عصبانی یا غمگین می‌شود، احساس خیلی بدی پیدا می‌کند. او سعی می‌کند گاهی با فکرها یا کارهایی که انجام می‌دهد، این‌احساس‌های بد را از خودش دور کند اما بعضی‌وقت‌ها هیچ‌چیز نمی‌تواند آرامش کند.

دختر کوچولوی داستان «چرا من این احساس را دارم؟» با خودش فکر می‌کند، شاید این‌که هیچ‌چیزی آرامش نمی‌کند، به‌خاطر وجود یک هیولا باشد؛ هیولایی که دفترچه یادداشتی دارد که در آن، همه روش‌های اذیت و آزار مردم نوشته شده است. مخاطبان اصلی این‌کتاب، کودکان گروه سنی ب و ج هستند.


کد مطلب: 268903

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268903/سومین-ترجمه-ازآثار-شینسوکه-یوشی-ت-که-چاپ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir