به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۶۸۹۲۹

جیره‌بندی آب در ایلام از ۱۲ شب تا چهار بامداد

جیره‌بندی آب در ایلام از ۱۲ شب تا چهار بامداد
گروه جامعه:  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) ایلام با بیان اینکه کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا ۶۰۰ لیتر شده است، گفت: میانگین افزایش مصرف آب در استان ۳۰ درصد است که ادامه این روند منجر به جیره‌بندی روزانه خواهد شد.نورالله تیموری  بیان کرد: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز حدود ۱۵۰ لیتر است که در حال حاضر این عدد در ایلام به بیش از ۶۰۰ لیتر افزایش یافته است.
 
وی افزود: این در حالی است که شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی باعث شده است مصرف روزانه آب بصورت مضاعفی افزایش پیدا کند.مدیرعامل آبفای ایلام تاکید کرد: برای کنترل و مدیریت مصرف آب در این استان و جلوگیری از قطعی آن در طول روز، از ساعت ۱۲ شب تا چهار بامداد در برخی مناطق شهر ایلام جیره بندی آب آغاز شده است.

وی یادآور شد: درصورت ادامه مصرف بی رویه، جیره بندی آب به صورت روزانه نیز اعمال خواهد شد.تیموری یادآور شد: با توجه به وضعیت بارش ها، خشکسالی، توپوگرافی ایلام و همچنین جنس زمین از لحاظ جذب آب در وضعیت بحرانی قرار گرفته ایم و همه باید برای گذر از این شرایط اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهر ایلام بیش از ۸۰ هزار کولر آبی وجود دارد، گفت: چنانچه هرکدام از این کولرها متوسط در هر شبانه‌روز ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب مصرف کنند حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت شهر ایلام اضافه می شود که در کنار آبیاری فضاهای سبز فشار زیادی وارد خواهد شد.تیموری از تشکیل تیم پلیس آب در استان بویژه در شهر ایلام خبر داد و گفت: برخی از مشترکان گران ترین آب در کشور به علت توپوگرافی منطقه و اختلاف ارتفاع ایستگاه های تامین آب شرب شهروندان را جهت شست و شوی کوچه و خیابان هدر می دهند که با رصد تیم پلیس آب پس از بازرسی های خیابانی و کوچه ای علاوه بر جریمه نقدی، برخوردهای قانونی با این مشترکان انجام می شود.
برچسب ها: جیره بندی آب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها