کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت فضانوردان "کرو-۱" به تعویق افتاد

8 ارديبهشت 1400 ساعت 14:15


گروه علمی: به دلیل شرایط آب‌وهوایی نامساعد، فضانوردان کرو-۱ باید چند روز دیگر برای بازگشت به زمین منتظر بمانند.به گزارش ایسنا،چهار فضانورد ماموریت کرو-۱ ناسا قرار بود امروز چهارشنبه(۲۸ آوریل) درون کپسول کرو دراگون خود به زمین بازگردند و فرودی درون آب‌های اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا داشته باشند اما وزش شدید باد، ناسا و اسپیس‌ایکس را مجبور کرد این فرود را به روز شنبه یکم ماه مه(۱۱ اردیبهشت) موکول کنند. این فرود قرار است در ساعت ۱۱:۳۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۰:۰۶ به وقت تهران) انجام شود.
 

مقامات ناسا در بیانیه‌ای گفتند: پیش از انجام فرود در روز شنبه شرایط آب‌وهوایی و میزان وزش باد در روز جمعه بررسی خواهد شد.ماموریت کرو-۱ در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ انجام شد و اولین ماموریتی بود که بوسیله‌ی یک فضاپیمای تجاری به نام کرو دراگون انجام می‌گرفت. طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.

محل فرود این فضانوردان یکی از هفت منطقه‌ی فرود در اقیانوس اطلس است.با توجه به این تاخیر اکنون کپسول حامل فضانوردان در روز جمعه ۳۰ آوریل(۱۰ اردیبهشت) در ساعت ۵:۵۵ بعداز ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲:۲۵ بامداد شنبه به وقت تهران) از ایستگاه فضایی جدا خواهد شد. ناسا پخش زنده این رویداد را از ساعت ۳:۳۰ بعداز ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲ بامداد به وقت تهران) آغاز می‌کند.


کد مطلب: 268945

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/268945/بازگشت-فضانوردان-کرو-۱-تعویق-افتاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir