به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۲۶۸۹۵۴
محمدتقی کروبی:

فایل صوتی ظریف را چند روز پیش از انتشار دیدم!

فایل صوتی ظریف را چند روز پیش از انتشار دیدم!
گروه سیاسی: در حالیکه حسن روحانی و اطرافیانش یک شبکه تلویزیونی خارج از کشور را مقصر انتشار اظهارات ظریف می‌دانند، محمدتقی کروبی در صفحه اینستاگرامی‌ خود نوشت: من فایل صوتی ظریف را چند روز پیش از انتشار آن در ایران اینترنشنال از طریق یکی از دوستان خارج از کشور دریافت کرده بودم و با یک روز فاصله همین فایل را از دوست دیگری هم دریافت کردم و متوجه شدم این فایل مثل آب روان در حرکت است و در حال دست به دست شدن میان جمعی از فعالان سیاسی. یک روز‌ بعد شنیدم که این فایل صوتی در اختیار چهره‌های شناخته شده و سرشناس اصلاح‌طلب داخل هم قرار گرفته است.
سعید لیلاز نیز در واکنش به انتشار فایل صوتی مصاحبه‌اش با محمدجواد ظریف، گفت: «معتقدم باید کسی که فایل صوتی را منتشر کرده، چوب در آستینش کرد. اما من عهد کردم فعلا در خصوص این مساله حرفی نزنم و می‌خواهم ببینم آیا دستگاه اطلاعاتی کشور عرضه دارد این شخص را پیدا کند یا مثل ماجرای نطنز بعد از اینکه پوکید می‌خواهد اسم طرف را رسانه‌ای کند.»
عبدالله شهبازی تحلیلگر مطلع کشور طی مطلبی در کانال تلگرامی‌اش به نقل از دو پژوهشگر و روزنامه نگار آمریکایی یعنی «مایکل روبین» و «باربارا اسلاوین» خبر از ملاقات ویلیام برنز رئیس سیا با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خانه وزیر خارجه عراق در بغداد داده است و تلویحاً افشای فایل صوتی جنجالی ظریف را انتقام موساد از مذاکرات اطلاعاتی – امنیتی ایران و آمریکا به موازات مذاکرات غیر مستقیم تهران و واشنگتن در وین برای احیای برجام دانسته است و نوشته است: اگر ثابت شود که درز فایل آقای ظریف کار موساد بوده با هدف بی‌اعتبار کردن مذاکرات هسته‌ای در وین و مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی سری در بغداد، که تا الان بنظرم اینگونه است، مایه شرمساری فراوان است که اسرائیل به این سادگی می‌تواند جریان‌های سیاسی ایران را به جان هم اندازد و موجی چنین سنگین ایجاد کند.
خبرگزاری تسنیم روز دوشنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) نوشت: علاوه بر حسام الدین آشنا که مدیر پروژه مصاحبه با وزرای دولت بوده است، نام ۵ چهره مشهور که به این فایل دسترسی داشتند مطرح شده است که برخی از آن‌ها سابقه محکومیت امنیتی هم دارند. همان زمان نیز با توجه به سوابق منفی برخی از این افراد، دستگاه‎های امنیتی به ظریف با واسطه رییس ‎دفتر رئیس ‎جمهور تذکر داده بودند که مورد توجه قرار نگرفته بود.
افراد مورد اشاره محمد قوچانی، مریم باقی، سعید لیلاز و شهیندوخت مولاوردی به سرپرستی حسام الدین آشنا معرفی شدند.
شب گذشته (سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) نیز دادسرای تهران در واکنش به انتشار گفت‌وگوی سه‌ساعته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، از تشکیل پرونده قضایی در این‌ باره خبر داد. در اطلاعیه دادسرای تهران آمده «اتهام اصلی مطرح در این پرونده قرار دادن اطلاعات طبقه‎ بندی شده کشور در اختیار افراد فاقد صلاحیت است». این اطلاعیه بر «تعقیب کیفری مباشران و معاونان» این رخداد تاکید کرده و افزوده که «دستورات لازم جهت شناسایی عوامل و نحوه وقوع جرم به دستگاه‎های امنیتی صادر شده است».
برچسب ها: محمدتقی کروبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها