به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۶۸۹۷۷

چرا بحران کرونا در هند، یک مشکل جهانی است؟

چرا بحران کرونا در هند، یک مشکل جهانی است؟
گروه جامعه: انتشار تصاویر دلخراش از بیمارستانهای هند جهان را شوکه کرده و این درحالیست که روند شیوع کووید-۱۹ در این کشور همچنان افزایشی است. اما شیوع این بیماری نه تنها برای هند بلکه برای تمام جهان یک بحران محسوب می شود.به گزارش ایسنا، دکتر "سومیا سوامیناتان" از دانشمندان ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اظهاراتی گفت: این ویروس به مرزها، ملیت ها، سن و جنسیت توجهی ندارد و آنچه اکنون در هند مشاهده می کنیم متاسفانه در کشورهای دیگر نیز شاهد بوده ایم.
 
همه گیری کووید-۱۹ نشان داد که جهان به چه میزان به هم پیوسته است و اگر کشوری با درصد بالای همه گیری و عفونت مواجه باشد، احتمالا این وضعیت به سایر کشورها نیز سرایت می کند. حتی با وجود محدود کردن سفرها، انجام آزمایشهای متعدد و اعمال قرنطینه، احتمال سرایت عفونت وجود دارد و اگر فردی به منطقه ای سفر کرده باشد که ویروس در آن شیوع زیادی داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که ویروس را با خود جابجا کرده باشد. برای مثال در پروازی که به تازگی از دهلی نو به هنگ کنگ انجام شده تست کروناویروس حدود ۵۰ مسافر مثبت بوده است.

اما نگرانی دیگری در مورد میزان بالای موارد ابتلا به کروناویروس در هند وجود دارد و آن گسترش سویه های گوناگون است.سویه جدید مشاهده شده در هند موسوم به B.۱.۶۱۷ دارای جهش دوگانه است. بررسی های آزمایشگاهی حاکی از آن است که این سویه از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و ممکن است آنتی بادی ها به سختی بتوانند ویروس را متوقف سازند.

به گفته کارشناسان، با توجه به این ویژگی های ویروس، اعمال قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون برای کنترل ویروس ضروری است. دکتر سومیا سوامیناتان گفت: در چنین شرایطی گزینه ضروری سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون به امید ایجاد مصونیت بیشتر است چون در غیر این صورت ویروس تلاش می کند تا هر چه بیشتر از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود و این چرخه ادامه می یابد.
برچسب ها: ویروس کرونا هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها