به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۶۸۹۷۸
رایزنی برای استیضاح ظریف

موسوی: ظریف استیضاح و به دادگاه معرفی شود

موسوی: ظریف استیضاح و به دادگاه معرفی شود
گروه سیاسی: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به رایزنی با نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ یا استیضاح ظریف اشاره کرد.
سید نظام‌الدین موسوی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در توئیتی نوشت: «‌مطالب مطرح شده در فایل صوتی آقای ظریف از چنان بار ضد امنیت ملی برخوردار است که ضرورت دارد هیات رئیسه محترم مجلس، سریعاً برای برگزاری نشست اضطراری پارلمان در این باره، تمهید کند. درحال رایزنی با همکاران برای اعمال ماده ۲۳۴ یا استیضاح وزیر امورخارجه هستیم.»

ماده ۲۳۴ چه می‌گوید؟
ماده ۲۳۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تازگی و با توجه به تغییرات آئین نامه داخلی مجلس به ماده ۲۳۴ تغیر عددی داده است. این ماده آیین نامه داخلی مجلس تاکید دارد هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود. کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. در تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

زیباکلام: کدام قسمت از حرفهایِ ظریف، خلاف «منافع ملی» بود؟
صادق زیباکلام در توییتی نوشت: ای کاش همه تندروهایی که این روزها فرصت‌طلبانه پشتِ نامِ شهیدسلیمانی پنهان شده و "واسلیمانی واسلیمانی" گویان به ظریف حمله ور شده، او را متهم به خیانت کرده، تهدید به استیضاح، برکناری و حتی محاکمه مینمایند، دو کلام صادقانه(ونه صرفا با شعار، کلی‌گویی و پشت نام شهید سلیمانی پنهان شدن) بمردم نشان میدادند که کدام بخش از حرفهای ظریف خلافِ منافعِ ملّی کشور بود؟
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها