به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۶۸۹۸۳

کومان پاسخ گواردیولا در مورد نیمار را داد

کومان پاسخ گواردیولا در مورد نیمار را داد
گروه ورزشی: بارسلونا پس از شکست چند روز پیش اتلتیکو مادرید حالا این شانس را دارد تا در صورت برتری برابر گرانادا به صدر لالیگا صعود کند. اتفاقی که تا یک ماه پیش هم غیر قابل تصور بود.به خصوص پس از شکست بارسا در ال کلاسیکو بعید به نظر می رسید این تیم شانس بالایی برای قهرمانی داشته باشد ولی دو تساوی رئال و نیز شکست اخیر اتلتیکو همه چیز را در دستان بارسا قرار داده است.

رونالد کومان سرمربی بارسا در نشست خبری بازی برابر گرانادا گفت:« ما شانس اول قهرمانی نیستیم. تیمی که در رده نخست قرار دارد فعلا اتلتیکو است و همیشه تیم اول، شانس بالاتری دارد. ما خوشبختانه شرایط خوبی داریم و مشکلات را پشت سر گذاشته ایم. در برخی مقاطع فشردگی بازی ها زیاد بود و برخی بازیکنان روی فرم نبودند. باید با مشکلاتی مثل خستگی بازیکنان و مصدومیت ها کنار آمد و تمام انرژی را در زمین گذاشت. تیمی که بر این مسائل غلبه کند ، در نهایت قهرمان می شود.»

رسیدن به صدر:« قطعا دوست داریم فردا شب به صدر جدول برسیم. زمانی که من برای بارسا بازی می کردم، در هفته پایانی فصل 94-1993 نیاز داشتیم لاکرونیا پیروز نشود و ما در صورت برد قهرمان شویم. آنها یک پنالتی را در دقیقه پایانی از دست دادند و در نهایت ما قهرمان شدیم یا دو فصل متوالی رئال در هفته پایانی به تنه ریف باخت و ما قهرمان شدیم. قطعا در راه قهرمانی به اینگونه شانس ها هم نیاز دارید.»

جذب یک فوق ستاره در تابستان:« به عنوان مربی طبعا بهترین ها را برای تیمم می خواهم ولی باید وضعیت اقتصادی باشگاه را هم مدنظر داشت. در نهایت باید دید رئیس باشگاه چه تصمیمی می گیرد. برای صحبت در این مورد هنوز وقت داریم.»

کمبود مهاجم:« واضح است که از حالا برای فصل بعد در حال برنامه ریزی هستیم و در پست حمله نیاز به تقویت داریم. برای مثال آنسو فاتی را 5 ماه است در اختیار نداریم؛ هرچند از تلاش دیگر مهاجمان رضایت دارم.»
پیشنهاد پی اس جی به مسی:« علاقه ای به این شایعات ندارم و نمی دانم چقدر صحت دارند. امیدوارم مسی با ما ادامه بدهد و بارها گفته ام که او باید در بارسا بازنشسته شود. در نهایت اما باید دید خودش چه تصمیمی می گیرد.»

سیستم چرخشی:« تیم فراتر از هر بازیکنی است. اگر بازیکنی در فرم خوب نباشد، در ترکیب قرار نمی گیرد. البته من چندان هوادار اعمال تغییرات زیاد در ترکیب نیستم. وقتی ترکیبی جواب می دهد، نباید به آن دست زد. می دانم برای نیمکت نشین ها سخت است ولی برای من تیم در درجه اول اهمیت قرار دارد.»

پپ گواردیولا روز گذشته گفت که اگر نیمار در بارسا می ماند، این تیم دو یا سه قهرمانی در لیگ قهرمانان تجربه می کرد. رونالد کومان در این رابطه گفت:« داشتن بهترین های دنیا البته که مهم است و نیمار در کنار مسی و سوارز در بازی های زیادی درخشیدند. الان اما داشته های ما این است و معتقدم بازیکنان بزرگی هم داریم. با همین تیم کوپا دل ری را بردیم و شانس خوبی برای لالیگا داریم. هرگز نمی توان حدس زد اگر نیمار می ماند، چه افتخاراتی کسب می کردیم. از نظر من، گذشته ها دیگر گذشته است.»
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها