به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۲۶۸۹۹۹

قانون جدیدچک ریسک اعتباری راکاهش خواهدداد

قانون جدیدچک ریسک اعتباری راکاهش خواهدداد
گروه اقتصادی: کارشناس اقتصادی گفت: قانون جدید چک بهترین نوآوری است که در سال‌های اخیر در عرصه‌ سیاست‌گذاری اقتصادی کشور انجام شده است زیرا این قانون می‌تواند ریسک اعتباری را در جامعه کاهش دهد. علی سعدوندی در خصوص اجرای قانون جدید چک گفت: به نظر من قانون جدید چک بهترین نوآوری است که در سال‌های اخیر در عرصه‌ سیاست‌گذاری اقتصادی کشور انجام شده است زیرا این قانون می‌تواند ریسک اعتباری را در جامعه کاهش دهد.
 
وی افزود: بر اساس قانون جدید چک اگر کسی در جامعه به اعتبار نیاز داشته باشد، می‌تواند از طریق چک این اعتبار را خلق کند و در تاریخ سررسید نیز آن را محو کند به گونه‌ای که موجب ایجاد تورم هم نشود.این کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش چک در اقتصاد خاطر نشان کرد: بهترین نوع پول خصوصی همین چک‌هایی هستند که در بازار وجود دارند و هرکسی به اعتبار و به پشتوانه خودش می‌تواند چک بکشد و اگر اعتبار داشته باشد، چک در جامعه گردش می‌کند و اگر هم نداشته باشد، چک گردش پیدا نمی‌کند.

سعدوندی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بهره در اقتصاد کشور بسیار بالا است و بالا بودن نرخ بهره به معنای کاهش سرمایه‌گذاری در کشور است که این امر موجب شده است تا در یک دهه اخیر نرخ رشد تأمین سرمایه کشور منفی شود؛ موضوعی که می‌توان از طریق کاهش نکول بانکی آن را مدیریت کرد.وی گفت: یکی از موارد مهم نکول، چک‌های برگشتی است و قانون جدید چک در کاهش چک‌های برگشتی موفق بوده است و امید می‌رود با کاهش چک‌های برگشتی، نکول هم کاهش پیدا کند.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: البته در قانون جدید چک یک سقف اعتباری برای همه افراد قائل شده است که این موضوع می‌تواند محدود کننده باشد و من خبر ندارم که چرا این سقف اعتباری در قانون خوب و مترقی چک قرار گرفته است.
برچسب ها: قانون جدید چک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها