کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازرسان فدرال خانه وکیل سابق ترامپ را گشتند

9 ارديبهشت 1400 ساعت 11:21


گروه بین الملل: ماموران فدرال آمریکا با حکم قضایی خانه رودی جولیانی، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را در منهتن نیویورک و در جریان تحقیقات درباره اقدامات او در پرونده اوکراین بازرسی کردند.
باب کاستلو، وکیل  جولیانی تایید کرد که ماموران خانه موکلش را گشته‌اند و به شدت از این کار انتقاد کرد. وسایل الکترونیک از جمله مواردی بوده که در خانه رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک ضبط شده است.
 حکم بازرسی آپارتمان  جولیانی به این معنا نیست که او لزوما مرتکب جرم شده اما نشان می‌دهد که ماموران دادستانی توانسته‌اند قاضی را راضی کنند که به اعتقاد آنها عمل مجرمانه‌ای صورت گرفته و صدور حکم بازرسی ممکن است به کشف شواهدی در ارتباط با آن منجر شود.رودی جولیانی ۷۶ ساله، سه سال پیش وکالت شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را در ارتباط با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، به عهده گرفت.
 جولیانی نقشی پیچیده در فضای سیاسی واشنگتن ایفا می‌کرد. او در حالی که خود را مشاور و وکیل تجاری در بخش خصوصی معرفی می‌کرد اما دسترسی فوق‌العاده‌ای به مجاری قدرت در پایتخت آمریکا داشت.در نهایت او در به شخصیت کلیدی پرونده‌ای تبدیل شد که در آن دونالد ترامپ به سوء استفاده از قدرت سیاسی برای کسب منافع شخصی در روابطش با اوکراین متهم شده بود.
از جمله اقدامات  جولیانی تحقیق درباره جو بایدن و پسرش، هانتر بایدن - قبل از انتخابات ۲۰۲۰ - و داد وستد احتمالی آنها با اوکراین بود.  بایدن و پسرش همواره هر گونه تخلفی در این زمینه را رد کرده‌اند.لِو پارناس و ایگور فرومن، دو نفر از همکاران سابق  جولیانی بودند که هر دو به نقض مقررات مالی کمپین انتخاباتی و تخلفات دیگر متهم شدند.
از جمله اقدامات آنها کمک به رودی جولیانی برای پیدا کردن اطلاعات علیه بایدن پدر و پسر بود و همین طور آنچه که دادستانی تلاش برای برکناری ماری یاوانوویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین عنوان کرد.
 

 


کد مطلب: 269025

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269025/بازرسان-فدرال-خانه-وکیل-سابق-ترامپ-گشتند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir