کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین پس لرزه‌ انتشار فایل صوتی ظریف در دولت

آشنا استعفا داد و ربیعی جانشین او شد

9 ارديبهشت 1400 ساعت 14:47


گروه سیاسی: پس از انتشار فایل صوتی مصاحبه محرمانه جواد ظریف وزیر خارجه که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری انجام شده بود، رییس‌جمهور در حکمی «علی ربیعی» را به
ریاست این مرکز منصوب کرد.
طبق آنچه در وبسایت ریاست جمهوری آمده حسام‌الدین آشنا از سمت ریاست مرکز «استعفا» داده است.
 پس از انتشار فایل صوتی مصاحبه محرمانه جواد ظریف وزیر خارجه که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری انجام شده بود، رییس‌جمهور در حکمی «علی ربیعی» را به ریاست این مرکز منصوب کرد.
طبق آنچه در وبسایت ریاست جمهوری آمده حسام‌الدین آشنا از سمت ریاست مرکز «استعفا» داده است.
در پی اتفاقات اخیر در خصوص سرقت یک فایل صوتی و استعفای حسام الدین آشنا به دلیل این موضوع، رئیس جمهوری طی حکمی علی ربیعی را به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد.
در پیام رئیس جمهور آمده است: نظر به مراتب تعهد، تجربه و سوابق ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان «رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک» منصوب می‌شوید.
روحانی تصریح کرد: انتظار است با بهره گیری از آرا و نظریات اندیشمندان و صاحب نظران و نیز همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه پیشنهادات، گزارشات و طرح‌های جامع و راهبردی در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌اقتصادی، ‌اجتماعی و فرهنگی اعم از حوزه‌های داخلی و بین‌المللی با رعایت سیاست‌های کلی نظام اقدام کنید.وی افزود: توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانونمداری، ‌اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند بزرگ مسألت دارم.
حسام الدین آشنا از ابتدای دولت حسن روحانی ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده داشت. اویکی از نزدیکترین مشاوران به روحانی است.
گفت و گوی جنجالی با محمد جواد ظریف در راستای یک پروژه مستند سازی دولت در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری بوده که با عنوان "تاریخ شفاهی" دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است. 
 


کد مطلب: 269057

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269057/آشنا-استعفا-ربیعی-جانشین-او

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir