کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ده سالی هست که جلسه‌ای با رهبری نداشته‌ام

سیدهادی خامنه‌ای: در گذشته دو سه تا قصر بیشتر نداشتیم اما حالا هر جا می‌رویم قصر است!

9 ارديبهشت 1400 ساعت 17:36

در گذشته دو سه تا قصر بیشتر نداشتیم اما حالا هر جا می رویم قصر است، خوب اینها از کجاست؟ چرا کسی سراغ اینها نمی رود؟ چرا کسی رسیدگی نمی کند به اینها؟ خوب واقعا خجالت آور است. زمانی و برهه ای نیست که صحبت از اختلاس های بزرگ نباشد.


گروه سیاسی: مهدی نصیری (مدیر مسِول سابق کیهان) در جدیدترین سلسله گفت‌وگوهای خود تحت عنوان برنامه «عصر حیرت» با حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای به گفت وگو نشسته است که بخش‌های از آن در پی می‌آید:
نصیری: شما اخیرا از ضرورت گفتگوی ملی صحبت کردید. وقتی از گفتگوی ملی ما صحبت می کنیم گویا با یک معضل ملی مواجه هستیم مثلا نوعی بحران ملی در کار هست که سخن از گفتگوی ملی می گویید. همینطور است؟ 
هادی خامنه ای: بله تقریبا همینطور است. ما الان در همه زمینه ها دچار نوعی بحران هستیم. 
ما باید هر چند وقت یک بار نگاهی به گذشته و نگاهی به ضرورت های امروز و فردا داشته باشیم و در نگاه و عملکردمان تغییراتی بدهیم. 
هیچ میدانی باز نیست برای گفتگو و صحبت و اظهارنظر. یعنی این درها هنوز به یک نوعی بسته است 
ما تریبون و بلندگویی نداریم. بنده در سه مرحله سه تا روزنامه تاسیس کردم، هر سه تا روزنامه من به بهانه واهی به  زیور تعطیل مزین شد. من رکوددار روزنامه های تعطیل شده هستم. 
امام به نمایندگان مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی فرمودند که به نظرات مردم توجه کنید حتی اگر نظرات آنها به ضرر خودشان باشد. شما موظف نیستید که آن نظرات را تغییر بدهید. شما وکیل مردم هستید نه ولی مردم. 
در همین نماز جمعه تهران اقای یزدی مدتی سر حکومت و حاکمیت مفصل صحبت کرده که اصلا نیازی به رای گیری نیست. رای ها زینتی است.
شرع اصلا برای چی آمده؟ برای نان و زندگی و این چیزها. بعضی ها که می گویند ما برای اسلام فقط قیام کردیم نه برای نان مردم، اصلا اسلام را درست نفهمیده اند یعنی اول باید زندگی مادی مردم تامین بشود تا بعد آنها را دعوت به توحید و نبوت و معاد و اسلام و دین و نماز بکنیم.  
در گذشته دو سه تا قصر بیشتر نداشتیم اما حالا هر جا می رویم قصر است، خوب اینها از کجاست؟ چرا کسی سراغ اینها نمی رود؟ چرا کسی رسیدگی نمی کند به اینها؟ خوب واقعا خجالت آور است. زمانی و برهه ای نیست که صحبت از اختلاس های بزرگ نباشد. 
امروز کسانی از سخنرانان تعصبشون نسبت به بد حجابی و بی حجابی خیلی بیشتر از گرسنگی و فقر و فلاکت مردم و بیکاری جوان هاست. این به خاطر این است که فکر می کنند این مواضع نرخ رایج است و بهتر است به این مساله بپردازند .
نصیری: شما قبل از قصه کرونا آیا در جلسات حضوری با مقام رهبری وارد بحث و چالش و گفتگو می شدید؟
هادی خامنه ای: تا یک دوره ای تا حدود ده سال قبل بود. من هر وقت می رفتم ایشون انتظار داشتند من یک سری حرف ها را بزنم اما از آن وقت به بعد ترک کردم چون دیدم فقط ممکن است موجب ملالت خاطر بشود.

فایل صوتی گفتگوی مفصل مهدی نصیری با سیدهادی خامنه‌ای


کد مطلب: 269070

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269070/سیدهادی-خامنه-ای-گذشته-دو-سه-قصر-بیشتر-نداشتیم-اما-حالا-جا-می-رویم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir