به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۶۹۰۷۳

پمپئو: بزرگترین رهبران القاعده در تهران حضور دارند

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه سابق آمریکا، مدعی شد: «حدود ۲۰۰ عضو القاعده هنوز در افغانستان هستند، اما بزرگترین رهبران آن در تهران حضور دارند.»
پمپئو: بزرگترین رهبران القاعده در تهران حضور دارند
مایک پمپئو، در مصاحبه با شبکه العربیه بر ضرورت ادامه سیاست فشار حداکثری علیه تهران تأکید کرد، و گفت دو جناح موسوم به تندروها و اعتدال‌گرایان در رژیم ایران وجود خارجی ندارند. او گفت: «در ایران دوگانه معتدل و تندرو معنی ندارد، محمدجواد ظریف، یک تروریست است در لباسی زیبا که انگلیسی صحبت می کند! حکومت ایران نقش پلیس خوب و بد را بازی نمی کند، بلکه فقط پلیس بد است. در صورت لغو تحریم‌ها، ایران انگیزه ای برای مذاکره در مورد برنامه موشک‌های بالستیک یا توقف حمایت از تروریسم نخواهد داشت.» وزیر امور خارجه سابق آمریکا با تاکید بر اینکه سیاست فشار حداکثری بر رژیم ایران حفظ شود، ابراز امیدواری کرد که کنگره بتواند تحریم‌هایی را که در دوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعمال شده بود، نگه دارد. او همچنین با انتقاد از سیاست مماشات با ایران توسط دولت کنونی آمریکا گفت: «رژیم ایران ضعف این دولت را احساس می‌کند، بنابراین ما شاهد ایجاد مزاحمت قایق های ایرانی علیه کشتی‌های خود در آب‌های خلیج فارس هستیم.»
رهبران القاعده در ایران
وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره پیامدهای خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: «کمتر از 200 عضو القاعده هنوز در افغانستان هستند، اما بزرگترین رهبران آن در تهران نشسته‌اند». او افزود: «تهدیدات تروریستی علیه ایالات متحده اکنون بیشتر پراکنده شده است. تهران از حوثی‌ها پشتیبانی نظامی می‌کند و آنها را به سیستم تسلیحاتی مجهز می‌کند.» او همچنین تأکید کرد که برداشتن حوثی‌ها از لیست تروریسم «اشتباه فاحشی» است که دولت بایدن مرتکب شد، و به اعتقاد وی این اقدام نیز در راستای سیاست مماشات با رژیم در تهران است. پمپئو ادعا یا توجیه دولت بایدن برای حذف حوثی‌ها از لیست گروه‌های تروریستی را «مزخرف» توصیف کرد!
فایل صوتی ظریف درباره جان کری
پمپئو در مصاحبه با «العربیه» به فایل صوتی جنجال‌برانگیز درز شده جواد ظریف هم اشاره کرد و گفت: «دادن اطلاعات به دولتی که بزرگترین حامی تروریسم است بسیار نگران‌کننده است.» گفتنی است در فایل صوتی، ظریف گفته بود که جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به او گفته بود اسرائیل بیش از 200 حمله علیه اهداف نظامی ایران در سوریه انجام داده است.
برچسب ها: مايك پمپئو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها