به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۲۶۹۰۸۴

سهیمی: محمد قوچانی نوار را به خارج ارسال کرد

سهیمی: محمد قوچانی نوار را به خارج ارسال کرد
گروه سیاسی: محمد سهیمی از فعالان سیاسی خارج از کشور در فیس‌بوک خود مدعی شد: محمد قوچانی (از اعضای حزب کارگزاران و از مشاوران رسانه‌ای دولت روحانی) نوار صوتی اظهارات ظریف را به خارج ارسال کرده است. سهمیی نوشته است: «منابع بسیار موثق من در تهران خبر داده ا‌ند که نوار مصاحبه آقای محمد جواد ظریف را محمد قوچانی، روزنامه نگار، از طریق یک فرد خوش نام ولی‌ ساده لوح به خارج از کشور ارسال کرده است. قوچانی مسول سازماندهی کارنامه دولت آقای روحانی است، و تمامی وزرای ایشان چنین مصاحبه‌ای را انجام داده ا‌ند. اینطور که منابع من گفته‌ ا‌ند، هدف اصلی‌ این کار حذف آقای ظریف از صحنه سیاسی ایران است، ولی‌ علاوه بر آن دو تحلیل نیز برای چرایی اینکار توسط قوچانی وجود دارند: 
اول، هدف علاوه بر حذف آقای ظریف بعنوان کاندیدای احتمالی‌ ریاست جمهوری، بالا بردن شانس علی‌ لاریجانی بعنوان کاندیدای "اعتدالیون" است. با وجودی که خود لاریجانی هنوز اعلام نامزدی نکرده است، کوشش تبلیغاتی برای او از مدت‌ها پیش آغاز شده است.
دوم، همانطور که من در اینجا نوشتم، قوچانی که عضو شورای مرکزی حزب "کارگزاران سازندگی" است، از سالها پیش پس از خروج از زندان با اطلاعات "دولت پنهان" همکاری دارد. بنا بر این تحلیل دوم این است که با حذف آقای ظریف شانس نامزد احتمالی‌ "دولت پنهان" را بالا ببرند، چون به خوبی‌ از محبوبیت آقای ظریف باخبر هستند.»

تکذیبیه محمد قوچانی
محمد قوچانی در گفتگو با سایت انصاف‌نیوز درباره ادعای سهیمی که گفته انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف کار قوچانی است، گفت: محکم تکذیب می‌کنم و آقای سهیمی هیچ سندی برای ادعای خود ندارد. قوچانی همچنین درباره‌ی انتشار ادعایی مشابه در روزنامه‌ی آفتاب یزد نیز تکذیبیه‌ی منتشر کرد که در زیر می‌خوانید:
به نام خدا
طرح تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید از جمله مصاحبه با جناب دکتر ظریف طرحی است که به دستور ریاست محترم جمهوری براساس ضرورت تاریخ نگاری قوه مجریه و نهاد دولت در ایران تصویب و برای اجرا به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به مسولیت دکتر حسام الدین آشنا تکلیف شده است .این طرح هیچ ربطی به بنده به عنوان دبیر شورای گردآوری ، تنظیم و نشر آثار رییس جمهور ندارد و تماما در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری انجام شده است و من به عنوان دبیر شورای گردآوری ، تنظیم و نشر آثار رییس جمهور وظیفه ‌ای
جز تنظیم و تدوین نطق ها ، گفتارها و نوشتارهای شخص ریاست محترم جمهوری که از جانب شخص ایشان به من ابلاغ یا محول می شود، ندارم . از فایل مصاحبه با وزیر محترم امور خارجه هم پس از انتشار مطلع شده ام و در انجام و تدوین و انتشار مصاحبه هیچ نقشی نداشته ام و به علل روشن اداری و تفکیک مسوولیتها هیچ دسترسی به آن فایل نداشته‌ام. این بسیار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی است که آن روزنامه بدون آنکه جواب سوال تیتر اولش را بداند به طرح شبهه و دروغ و تهمت بپردازد و به همین علت این اتهام سنگین برای من و این شورا قابل پیگیری است .خوشبختانه کارنامه این شورا نزد نهادهای نظارتی روشن است و سیر آن مصاحبه هم قابل ردیابی و پیگیری است . جهت اطلاع شما هیچ ردیف بودجه ای برای این شورا در نهاد ریاست جمهوری وجود ندارد و دبیر آن بر اساس یک قرارداد پژوهشی سالیانه با دفتر ریاست جمهوری همکاری میکند که رقم آن بسیار بسیار کمتر از قراردادهای پژوهشی در نهادهای دولتی و خصوصی است .
محمد قوچانی
دبیر شورای گردآوری، تدوین و مستند سازی آثار رییس‌جمهور
 
برچسب ها: محمد قوچانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها