کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت از ظریف و روحانی در مجلس

9 ارديبهشت 1400 ساعت 19:00


گروه سیاسی:یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از شکایت تعدادی از نمایندگان از رییس جمهوری و وزیر خارجه و همچنین درخواست تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، اظهار کرد: به دنبال انتشار فایل صورتی از وزیر خارجه ، تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص در خصوص فعالیت مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌ جمهوری را به جریان انداخته اند، این موضوع با در صحن علنی اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی از نمایندگان به دلیل نقض اصل ۱۳۴ قانون اساسی و مواد ۵۰۱ و ۵۰۶ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و عدم رعایت شئونات در طرحی خواستار اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه درباره رییس جمهوری، وزیر خارجه و رییس سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری و دیگر مسوولان این مرکز شدند.حاجی دلیگانی یادآور شد که در صورت تصویب این طرح در صحن علنی، شکایت نمایندگان جهت بررسی به قوه قضاییه ارجاع می شود.طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر یک از کمیسیون‌ها، گزارش موضوع مرتبط با مواد (۲۱۱)، (۲۱۴) و (۲۳۴) این قانون را پس از تصویب در مجلس تهیه و فوراً از طریق هیأت‌رئیسه حسب مورد به قوه قضائیه یا مراجع قانونی ذی‌ربط ارسال می‌کند. گزارش‌های ارسالی به قوه قضائیه به‌صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. معاونت نظارت مجلس ملزم به پیگیری اداری موارد مذکور است و گزارش پرونده‌ها را هر سه‌ماه یک‌بار به اطلاع نمایندگان می‌رساند.
تبصره ۱- موارد مذکور در مواد (۲۱۵) و (۲۳۴) این قانون طبق ماده (۵۷۶) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات) مصوب ۲/ ۳/ ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. عزل یا برکناری مقاماتی که در قانون اساسی احکام خاصی دارد، مطابق همان قانون اقدام می‌شود.
تبصره ۲- گزارش ماده (۲۳۴) در مورد رئیس جمهور، بر اساس بند (۱۰) اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 


کد مطلب: 269092

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269092/شکایت-ظریف-روحانی-مجلس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir