به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۲۶۹۰۹۶

چگونگی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

چگونگی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان
گروه جامعه: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ششمین دوره ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران (همسر) این صندوق از فردا (۱۰ اردیبهشت ماه) خبر داد.
 محمود مرتضایی‌فرد با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام ششمین دوره وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران همسر به تعداد 1400 فقره و به مبلغ 25 میلیون تومان از فردا (جمعه 10 اردیبهشت ماه) به مدت دو هفته به صورت اینترنتی اجرا می‌شود.مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه متقاضیان دریافت این تسهیلات از 10 تا 25 اردیبهشت می‌توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir درخواست خود را ثبت کنند، گفت: پیش بینی می‌شود با هماهنگی و همکاری بانک عامل پرداخت این تسهیلات برای یک هزار و 400 نفر از واجدین شرایط حداکثر تا پایان خردادماه سالجاری یا اوایل تیرماه انجام شود.
مرتضایی فرد با بیان اینکه «نرخ تسهیلات 10 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه خواهد بود» درباره شرایط دریافت این تسهیلات تصریح کرد: حداقل حقوق خالص دریافتی فروردین ماه سالجاری مشمولین باید یک میلیون تومان بوده و تاریخ عقدنامه فرزند نیز در بازه زمانی اول خرداد 1398 تا اول اردیبهشت 1400 باشد.
وی درباره سایر شرایط دریافت وام اشاره شده گفت: ارائه تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه در صورت مشمولیت پدر و مادر در صندوق، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در دوره‌­های قبلی نسبت به اخذ این تسهیلات اقدام کرده‌اند و موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، امکان ثبت‌نام و بهره‌مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت. همچنین متقاضیانی که در دوره قبل ثبت‌نام کردند و مشمول این تسهیلات نشدند درصورت تمایل باید دوباره ثبت‌نام کنند.
مرتضایی فرد با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نظر مشمول بیمه عمر مانده بدهکار بوده و هزینه آن برعهده متقاضی است، تصریح کرد: پس از پایان زمان ثبت‌نام اینترنتی، متقاضیان براساس میزان حداقل حقوق خالص دریافتی و تعداد تسهیلات استفاده شده از صندوق اولویت‌بندی شده و پس از راستی آزمایی مدارک درخواستی توسط مدیریت‌های استانی، واجدین شرایط براساس سقف اعتبار و تعداد، اعلام خواهند شد.
وی یادآور شد: از سال 98 که این تسهیلات اجرایی شده تاکنون، به حدود 5هزار و 500 نفر از واجدین شرایط طی 5 دوره تسهیلات 20 و 25 میلیون تومانی پرداخت شده و در این دوره نیز به هزار و 400 نفر دیگر از مشمولان، وام 25 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری گفت: در دوره اول برای 1000 فقره وام، حدود 43 هزار نفر ثبت‌نام کردند، در دوره دوم برای 1500 فقره وام حدود 10 هزار نفر ثبت‌نام کردند، در دوره سوم برای 1000 فقره وام، 28 هزار و 955 نفر ثبت‌نام، برای دوره چهارم با 1000 فقره وام، 27 هزار و 338 نفر ثبت‌نام کردند و در دوره پنجم نیز برای 1000 فقره وام، 33 هزار و 683 نفر ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه پس از پرداخت وجه به مشمولان تسهیلات در هر دوره، درخواست سایر متقاضیان حذف شده و برای دور بعدی، متقاضیان قبلی در صورت علاقه‌مندی باید مجدد ثبت‌نام می‌کردند ادامه داد: فرآیند بررسی‌های معمول برای تمامی ثبت‌نام کنندگان انجام می‌شود و ثبت‌نام در هر دوره، هیچ‌گونه حقی برای استفاده از تسهیلات مذکور برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
مرتضایی فرد از متقاضیان خواست تا پیش از آغاز زمان ثبت‌نام (ساعت 9 صبح جمعه 10 اردیبهشت ماه) به سایت مربوطه مراجعه نکنند.
برچسب ها: وام ازدواج
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها