کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استقبال طالبان از بیانیه خروج نیروهای آمریکایی

9 ارديبهشت 1400 ساعت 20:21


گروه بین الملل: برنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حالی از اول ماه مه آغاز می‌شود که نتایج مذاکرات صلح همچنان نامشخص است.

سایتی منتسب به طالبان بیانیه اخیر فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان درباره آغاز خروج این نیروها از این کشور را «ستودنی» خواند و از این امر استقبال کرد.
بسیاری حضور نیروهای خارجی در افغانستان را مهم‌ترین عامل جنگ در این کشور می‌دانند و امیدوارند با خروج این نیروها افغان‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.
یکشنبه گذشته بود که ژنرال آستین اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان از آغاز رسمی خروج نیروهای تحت فرماندهی‌اش از اول مه گفت. این در حالی است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان پیش از این تاریخ آغاز شده است. آمریکا اواسط آوریل بود که اعلام کرد تا ۱۱ سپتامبر، نیروهایش را به خانه برمی‌گرداند.
در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بود که آمریکا و طالبان توافق کردند نیروهای خارجی تا یکم مه افغانستان را ترک کنند. این توافق در دوحه به امضا رسید. حالا طالبان در بیانیه چهارشنبه شب خود از آمریکا خواسته به تمامی بندهای توافق خود به ویژه خروج نیروهایش از افغانستان عمل کند.
این در حالی است که جریان و نتیجه مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان که در دوحه برگزار می‌شود همچنان نامشخص است. اما این مذاکرات بلاتکلیف مانده است، خشونت‌ها در افغانستان همچنان ادامه دارند.


کد مطلب: 269100

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269100/استقبال-طالبان-بیانیه-خروج-نیروهای-آمریکایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir