کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صعود تراکتور در گروی نتایج سایر گروه ها

10 ارديبهشت 1400 ساعت 1:43


گروه ورزشی:  تیم فوتبال تراکتور در ششمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  به مصاف الشارجه رفت که این دیدار در پایان با پیروزی دو بر صفر نماینده ایران همراه شد تا تراکتور گام بزرگی را برای صعود به مرحله بعد بردارد و منتظر بازی‌های دو گروه دیگر منطقه غرب آسیا باشد.

گل‌های تراکتور را محمد عباس‌زاده در دقیقه ۷ و ۶۶ به ثمر رساند.
نیمه نخست بازی با نمایش هجومی‌ تراکتور شروع شد و شاگردان رسول خطیبی خیلی زود و در همان دقیقه ۷ موفق به باز کردن دروازه حریف شدند. پرس موفق بازیکنان تراکتور توسط نریمان‌جهان با پاس او به عباس‌زاده همراه شد تا گل نخست بازی توسط تراکتوری‌ها به ثمر برسد.
  پس از این گل، الشارجه برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفت و سعی کرد با انداختن توپ‌های بلند پشت مدافعین کناری تراکتور، راهی برای نزدیک شدن به دروازه تراکتور پیدا کنند اما موفق نبودند. در دقیقه ۱۷، تراکتور می‌توانست روی یک ضدحمله به گل دوم برسد اما توپی که ایمانی به رزاق‌پور رساند، با شوت محکم این بازیکن همراه شد که از بالای دروازه به بیرون رفت.
در ادامه باز هم این تراکتور بود که تا دقیقه ۲۵ توپ و میدان را در اختیار داشت و سعی کرد با حملات مستمر، دروازه نماینده امارات را برای بار دوم باز کند. در حالی که تراکتور برای رسیدن به گل دوم تلاش می‌کرد، جدی‌ترین موقعیت شارجه در دقیقه ۲۸ روی یک ضربه ایستگاهی و ارسال کایو به وجود آمد که اخباری با پا توپ را برگشت داد. در دقیقه ۳۰ و کار ترکیبی بازیکنان تراکتور روی یک ضربه ایستگاهی، توپ را در پشت محوطه جریمه به نریمان‌جهان رساند که شوت این بازیکن با برخورد به مدافع الشارجه مقابل بابایی قرار گرفت که شماره ۹ تراکتور برای بار دوم دروازه حریف را باز کرد اما داور این گل را مردود اعلام کرد و خطای آفساید بابایی را گرفت.
در دقیقه ۳۶ این دیدار، الشارجه در پشت محوطه جریمه تراکتور صاحب موقعیت شد که ضربه کایو به صورت بابایی برخورد کرد که همین امر موجب مصدومیت مهاجم تراکتور شد. در ادامه تلاش دو تیم برای زدن گل کافی نبود و شاگردان خطیبی نیمه نخست را پیروز به رختکن رفتند.
نیمه دوم
دو تیم با انجام تغییراتی وارد زمین شدند. الشارجه دو تغییر و رسول خطیبی با به میدان فرستادن تیموری به جای بابایی، با یک تغییر وارد میدان شدند. تغییرات تیم اماراتی باعث شد تا آن‌ها در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی را در دست بگیرند و به دنبال جبران گل باشند اما بی‌دقتی در پاس‌ها و ضربات آخر باعث شد تا دروازه اخباری به صورت جدی تهدید نشود.
در حالی که عبدالعزیز، سرمربی حریف با به میدان فرستادن بازیکنان اصلی خود مانند سالم صالح و شکوروف به دنبال گل تساوی بود، این تراکتور ایران بود که موفق شد روی یک ضدحمله اختلاف را دو برابر کند. کرنر شارجه در دقیقه ۶۶ برگشت داده شد و ایمانی با پاسی بلند، نریمان جهان را صاحب توپ کرد و او با حرکتی سرعتی به داخل محوطه جریمه شارجه رفت و با پاسی در عرض، دروازه خالی را مقابل عباس‌زاده قرار داد تا او گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.
بعد از این گل و به مدت ۱۵ دقیقه تراکتور عقب کشید و خطیبی نیز در این راستا تغییراتی را مثل به زمین فرستادن اسدی در ترکیب تیمش انجام داد. با وجود حملات شارجه در ۱۰ دقیقه پایانی، این تیم نتوانست اختلاف را کمتر کند تا با دو گل برابر تراکتور شکست بخورد و شاگردان خطیبی تنها تیم بدون باخت مرحله گروهی در منطقه غرب لقب بگیرند.
شارجه با این شکست ۱۱ امتیازی ماند و در رده نخست قرار گرفت و تراکتور با ۱۰ امتیاز دوم شد تا برای صعود، نگاهی به بازی‌های دو گروه باقی مانده دیگر داشته باشد.
ترکیب اولیه تراکتور: محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، هادی محمدی، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، پیمان بابایی، سامان نریمان جهان، مهدی تیکدری، ابوالفضل رزاق پور و محمد عباس زاده.  
  ترکیب اولیه الشارجه: عادل الحوسانی، شاهین عبدالله، حمد جاسم، کایو، محمد عبدالباسط، رشید سیف، خالد بواضیر، علی محمد، خالد ابراهیم، لوان پریرا، عبدالرحمان جمعه.


کد مطلب: 269117

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269117/صعود-تراکتور-گروی-نتایج-سایر-گروه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir