به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۲۶۹۱۵۳

با ۵ دانشگاه برتر ژاپن آشنا شوید

با ۵ دانشگاه برتر ژاپن آشنا شوید
گروه علمی: نظام رتبه‌بندی "تایمز هایر اجوکیشن"(times higher education) اخیرا رتبه‌بندی دانشگاه‌های ژاپن در سال ۲۰۲۱ میلادی را منتشر کرد.به گزارش ایسنا، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در خارج از کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه دانشجویان و خانواده‌های آنها با کمک این رتبه‌بندی‌ها تصمیم گیری می‌کنند که برای پذیرش در کدام دانشگاه‌ها تلاش کنند و یکی از مهمترین تصمیمات زندگی خود را اتخاذ کنند.
 
این رتبه‌بندی که برترین دانشگاه‌های ژاپن برای سال ۲۰۲۱ میلادی را رتبه‌بندی کرده است، بر اساس ۱۶ شاخص عملکردی انجام شده است.در این رتبه‌بندی شاهد این هستیم که دانشگاه "توهوکو" برای دومین سال متوالی جایگاه نخست را کسب می‌کند و موسسه فناوری توکیو جایگاه دوم را ازآن خود می‌کند.همچنین، دانشگاه توکیو نیز در جایگاه سوم ایستاد و دانشگاه کیوتو نسبت به سال گذشته دو پله سقوط کرد.
رتبه‌بندی ۲۰۲۱ میلادی دانشگاه‌های ژاپن شامل ۲۷۸ موسسه می‌شود که به معرفی پنج دانشگاه برتر این رتبه‌بندی می‌پردازیم.

۱- دانشگاه "توهوکو "( Tohoku)
این دانشگاه از نظر قدمت، سومین دانشگاه امپراطوری در ژاپن به حساب می‌آید و یکی از هفت دانشگاه ملی است.این دانشگاه، اولین دانشگاه در ژاپن است که درهایش را برای دانشجویان خارجی و همچنین زنان گشود. 
دانشگاه توهوکو در اصل به عنوان دانشکده پزشکی در سال ۱۷۳۶ میلادی تاسیس شد و در زمینه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز برترین دانشگاه ژاپن به حساب می‌آید.این دانشگاه به عنوان یکی از ۱۳ دانشگاه در طرح جهانی بین‌المللی سازی آموزش عالی انتخاب شد.دانشگاه توهوکو دوره‌هایی را هم برگزار می‌کند که کاملا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

۲- "موسسه فناوری توکیو"( Tokyo Institute of Technology)
مؤسسه فناوری توکیو یا دانشگاه صنعتی توکیو در سال ۱۹۲۹ میلادی تاسیس شده است و ۳ دانشکده دارد.
این دانشگاه صنعتی بزرگترین موسسه آموزش عالی در ژاپن است که در زمینه علم و صنعت فعالیت می‌کند.

۳- دانشگاه توکیو" (Tokyo)
دانشگاه توکیو یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز آموزش عالی کشور ژاپن است که در سطح جهانی مقام والایی در کلیه زمینه‌های آموزشی و فرهنگی دارد.این دانشگاه توانسته در آسیا رتبه نخست را از آن خود کند. دانشگاه توکیو ۱۰ دانشکده دارد و هر ساله نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو ثبت‌نام می‌کند.افراد سرشناسی بسیاری از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که در میان آن‌ها ۱۷ نخست‌وزیر، ۷ برنده جایزه نوبل و ۳ برنده جایزه معماری پریتزکر هستند.

۴- دانشگاه "کیوتو"( Kyoto)
دانشگاه کیوتو یکی از برترین‌های آسیا در زمینه تحقیقات است. به این دلیل این دانشگاه رویکرد منحصر به فردی در امر آموزش و پژوهش دارد که دانشجویان را در انجام تحقیقات تشویق می‌کند.آزمایشگاه‌های پیشرفته و امکانات تحقیقاتی این دانشگاه به اندازه‌ای زیاد است که محققان را قادر می‌سازد در کارهای عملی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند.دانشگاه کیوتو علاوه بر ارائه دروه‌های درسی به زبان ژاپنی،‌ دوره‌های متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

۵- دانشگاه "اوساکا"( Osaka)
دانشگاه اوساکا در مجموع ۱۱ دانشکده برای دوره کارشناسی،‌۱۶ دانشکده کارشناسی ارشد و پنج موسسه تحقیقاتی دارد.علاوه بر این‌ها دانشگاه اوساکا دارای ۲ بیمارستان و سه مرکز ملی از جمله مرکز تحقیقات فیزیک هسته‌ای است. این دانشگاه میزبان بیش از ۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی،‌ ۸ هزار دانشجوی ارشد و ۲ هزار دانشجوی بین‌المللی است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها