به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۶۹۱۸۱

کرونا کدام برنامه های تلویزیونی رابه انزوا کشاند؟

کرونا کدام برنامه های تلویزیونی رابه انزوا کشاند؟
گروه فرهنگی: کرونا فقط در تلویزیون ایران بر روند تولید و پخش برنامه های استودیویی و سریال ها تاثیر مخرب نگذاشته است.این ویروس مرگبار بزرگترین و پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی در سراسر دنیا که اغلب با حضور مردم ضبط می شدند را هم به انزوا کشانده و باعث شده است که سازندگان، حفظ جان مردم و رعایت پروتکل ها را بر جذابیت ارجح دانسته و از حضور تماشاگران در استودیوها جلوگیری کنند.

اگرچه تولید و پخش برنامه های استودیویی یا همان تاک شوها در ایران، در مقطعی با مقاومت هایی برای تداوم حضور تماشاگر در استودیو همراه بود و در نهایت هشدارهای مداوم ستاد مقابله با کرونا و رسانه ها، سازندگان برنامه هایی مانند «دورهمی»، «عصر جدید» و ... را مجاب کرد که در غیاب تماشاگر به تولید و پخش ادامه دهند، اما باید یادآوری کرد که این روند تنها به تلویزیون کشورمان محدود نشده است، بلکه بسیاری از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی دنیا هم در این یک سال و اندی به شیوه حذف تماشاگر روی آورده و در نهایت به این تصمیم اجباری تن داده اند.

«چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟»
از مهمترین برنامه های تلویزیونی دنیا که شیوع کرونا در روند تولید و پخش آن تغییر ایجاد کرد، مسابقه مشهور «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» است که زمانی مسابقه ای با ساختار مشابه آن با عنوان «برنده باش» از تلویزیون ایران هم پخش شد.این مسابقهٔ تلویزیونی در بسیاری از کشورهای دنیا دنبال می شود و جوایز نقدی با مبالغ زیاد را در مقابل پاسخ دادن صحیح به یکسری پرسش چند گزینه‌ای که سختی آن‌ها به ترتیب افزایش می‌یابد، اختصاص می دهد. ساختار اصلی مسابقه در یک استودیو و در حضور تماشاگران انجام می شود، اما با شیوع کرونا در دنیا، تلویزیون ای بی سی، این برنامه را بدون حضور تماشاگران پیش برد و گزینه کمکی «از تماشاگران بپرس» به گزینه «از مهمان برنامه سوال کن» تغییر یافت.

مسابقه صدا
«د ویس» (The Voice) که تولید شبکه ان‌بی‌سی آمریکاست، سال هاست به منظور جستجوی ستاره جدید موسیقی، پخش می شود و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در تاریخ تلویزیون این کشور محسوب می‌شود. با آغاز ویروس مرگبار کرونا در دنیا، این برنامه هم در فصل ۱۹ و ۲۰ خود بدون تماشاگر ضبط شد.

مسابقه استعدادیابی
آمریکاز گات تَلِنت (America's Got Talent) مجموعه مسابقه استعدادیابی است که آن هم به شبکه ان‌بی‌سی تعلق دارد و سایمون کاول سازندۀ این برنامه است.این برنامه در فصل پانزدهم و در حالی که در مرحله حساسی از رقابت شرکت کننده ها بود، ۱۴ آوریل به دلیل کرونا متوقف شد. فیلمبرداری قسمت ویژه داوران در ماه ژوئن به شکلی متفاوت و از راه دور از سر گرفته شد. در قسمت های اصلی، شرکت کنندگان به دو شکل حضوری و مجازی اجرا داشتند. برای جبران کردن تغییرات ایجادشده در فرمت برگزاری مسابقه، تعداد پخش های زنده از سه نیمه نهایی در فصول گذشته به چهار نیمه نهایی افزایش پیدا کرد و در نهایت فصل شانزدهم بدون تماشاگر فیلمبرداری شد.

سریال دوستان
اما در شرایطی که بعد از سال‌ها شایعه و انتظار، قرار بود تا بالاخره قسمت ویژه سریال «دوستان» یا همان «Friends» ساخته شود تا بار دیگر بازیگران این مجموعه دوست داشتنی را دور هم جمع کند، کرونا ضبط را متوقف کرد.حدود ۱۷ سال از پخش آخرین قسمت مجموعه‌ی تلویزیونی «فرندز» می‌گذرد و هنوز هم عده‌ی زیادی با افسردگی ناشی از پایان آن به زندگی ادامه می‌دهند. پخش این سریال از سپتامبر ۱۹۹۴ شروع شد و پس از ۱۰ فصل در ماه مه ۲۰۰۴ به پایان رسید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها