به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۸۳

پس لرزه‌های کمبود جهانی تراشه به اپل رسید

پس لرزه‌های کمبود جهانی تراشه به اپل رسید
گروه فناوری:  اپل پیش‌بینی می‌کند درآمدش به دلیل کمبود تراشه ۳ تا ۴ میلیارد دلار کاهش یابد. به نظر می‌رسد حتی بزرگترین شرکت آمریکایی نیز از تبعات کمبود جهانی تراشه در امان نمانده است.درآمد اپل در نخستین سه ماهه ٢٠٢١ میلادی به دلیل فروش آیفون، آی پد و مک بوک های جدید به حدود ٩٠ میلیارد دلار رسید. اما موج تقاضا برای دستگاه‌های این شرکت با اختلالاتی در زنجیره ذخایر جهانی روبرو شده است. دلیل این اختلالات نیز شیوع کووید ١٩ در سراسر جهان بوده است. لوکا مایستری مدیر ارشد مالی اپل در جلسه‌ای با تحلیلگران از پیش بینی کاهش ۳ تا ۴ میلیارد دلاری درآمد این شرکت به دلیل کمبود تراشه خبر داد.
 
این کمبود ذخایر احتمالاً روی تولید آی پد و رایانه‌های مک تأثیر می‌گذارد. تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل نیز گفت: ما در بخش تراشه و همچنین در تأمین تقاضا با چالش‌هایی روبرو هستیم.پیش از این تولید کنندگان خودرو از نخستین شرکت‌هایی بودند که نسبت به کمبود جهانی تراشه هشدار دادند.این اختلال سبب شده شرکت‌های بزرگی از جمله جنرال موتورز، هیوندای، فورد و فیات کرایسلر به موقت برخی کارخانه هایشان را تعطیل کنند.
برچسب ها: کمبود تراشه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها