به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۲۶۹۱۹۸

ده‌ها کشته در یک مراسم مذهبی در اسرائیل

ده‌ها کشته در یک مراسم مذهبی در اسرائیل
گروه بین الملل: در اثر ازدحام ناشی از برگزاری یک جشن مذهبی در شهر مرون در شمال اسرائیل دستکم 44 نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.
این بزرگ‌‌ترین مراسم مذهبی است که پس از واکسیناسیون جمعیت اسرائیل علیه بیماری کرونا برگزار می‌شد.  شمار زخمی‌ها نزدیک به ۱۰۰ نفر گزارش شده است.  این مراسم با شرکت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از یهودیان به شدت ارتدوکس برگزار شده است.
نیروهای امدادی، مجبور شدند بسیاری را با هلیکوپتر به بیمارستان‌های اطراف منتقل کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این حادثه به عنوان یک "فاجعه سنگین" یاد کرد.
این مراسم همه ساله در پای کوه مرون و در زیارتگاهی به جا مانده از قرن دوم میلادی برگزار می‌شود اما سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا از برگزاری آن جلوگیری شد. امسال نیز علیرغم واکسیناسیون گسترده، مقام‌های بهداشتی اسرائیل در مورد احتمال گسترش کرونا هشدار داده بودند.
چگونگی وقوع این حادثه هنوز روشن نیست و پلیس در حال تحقیق است. هاآرتص به نقل از منابع پلیس نوشته است که سر خوردن افراد از روی پله‌ها موجب این حادثه شده است. در شبکه‌های اجتماعی اسرائیل ویدیوهایی از انبوه فشرده جمعیت منتشر شده است که پیش از وقوع این حادثه در حال رقص و پایکوبی بودند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها