به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۶۹۲۲۷

دیدار مقامات اسرائیلی با بلینکن درباره ایران

دیدار مقامات اسرائیلی با بلینکن درباره ایران
گروه سیاسی: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا،  در واشینگتن با یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل، و گیلعاد اردان، سفیر این کشور در ایالات متحده دیدار کرد.
طبق این گزارش، یوسی کوهن در این دیدار «نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد».
یک هیئت بلند پایه اسرائیلی به واشینگتن سفر کرده است تا بر «مخالفت خود با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام تاکید کند.»جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هم با اعضای این هیئت از جمله مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی دولت اسرائیل، در واشینگتن دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرد. مئیر بن‌شبات در این دیدار بر «آزادی عمل» اسرائیل علیه ایران در صورت لزوم تاکید کرد.این در حالی است که الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل  تاکید کرد، در صورتی که آمریکا و دیگر کشورهای با ایران به یک توافق بد هسته‌ای دست یابند، منطقه به سمت جنگ و درگیری نظامی کشانده خواهد شد.الی کوهن با تکرار موضع اسرائیل در خصوص ملزم ندانستن خود به دیپلماسی، گفت: یک توافق بد منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد. مذاکرات  وزیر خارجه آمریکا با رئیس موساد و سفیر اسرائیل در واشینگتن، در واقع بخشی از آخرین تلاش‌های دولت اسرائیل برای انتقال نارضایتی خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران به مقام‌های آمریکایی است.این دومین دیدار مقام‌های دو کشور در طول یك هفته جاری در واشنگتن بود و در حالی انجام می‌شود که اسرائیل نسبت به تلاش دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای بازگشت به برجام (توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌ها) ابراز نگرانی کرده است.
 بلینکن به همراه وندی شرمن معاون وزارت خارجه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، برت مکگورک از شورای امنیت ملی و دِرِک شولِت از وزارت خارجه در این دیدار شرکت کرد.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها