به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۶۹۲۳۵

وضع محدویت شدید کرونایی در پاکستان

وضع محدویت شدید کرونایی در پاکستان
گروه جامعه: پاکستان برای کنترل شیوع کرونا، محدودیت‌های ویژه عید فطر را اعمال می‌کند. ویروس کرونا در پاکستان به شدت جولان می‌دهد. افزایش شدید موارد ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن در پاکستان در روز‌های اخیر به روشنی موید همین نکته است. به همین علت مقامات پاکستان تصمیم گرفته اند محدودیت‌های کرونایی برای تعطیلات عید (فطر) اعمال کنند. بازار‌های غیرضروری و کسب و کار‌های غیرضروری در ایام تعطیلات عید تعطیل و سفر‌ها نیز ممنوع خواهند شد.

سوفیا سیفی تهیه کننده تلویزیونی در اسلام آباد در این خصوص گفت: «مردم پاکستان از اتفاقات جاری در هند بسیار بهت زده شده اند. به همین علت مقامات پاکستان اقدامات احتیاطی متعددی در پیش گرفته اند. البته برخی از کارشناسان می‌گویند این اقدامات بسیار دیرهنگام است. به هرحال، مقامات پاکستان محدودیت‌های کرونایی خاصی اعمال کرده اند که براساس آن، سفر بین استان‌ها ممنوع شده است. بر همین اساس سفر‌های گردشگری برای ایام عید (فطر) نیز ممنوع شده و از نیرو‌های نظامی ارتش برای کمک به کنترل اوضاع درخواست شده و نسبت به فراخوانده آنها تدابیر و اقدامات لازم اتخاذ شده است.

باوجود این، هنوز هم مردم به صورت گسترده در بازار‌ها حضور دارند. نخست وزیر پاکستان خودش شخصا وارد عمل شده و از مردم خواسته است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ماسک بزنند و اگر مردم رعایت نکنند، او مجبور خواهد شد محدودیت‌های کرونایی را اعمال کند.ستاد فرماندهی ملی کنترل ویروس کرونا با انتشار آماری اعلام کرده است حدود هشتاد و پنج درصد تخت‌های بیمارستانی در استان پنجاب اشغال شده است. این استان یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های پاکستان به شمار می‌رود. نزدیک به نود درصد کپسول‌های اکسیژن در پاکستان مصرف شده و این امر به کابوس جدی برای بیماران کرونایی پاکستان تبدیل شده است. در روز‌های اخیر موارد ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن در پاکستان به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. این همسایه غربی هند، روز گذشته بالاترین شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها