به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۲۶۹۲۵۲

تحقیق در آمریكا در رابطه با اظهارات ظریف

تحقیق در آمریكا در رابطه با اظهارات ظریف
 گروه سیاسی: ۱۹ سناتور جمهوری‌خواه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند که تحقیقاتی را در رابطه با اتهامات وارده به جان کری درخصوص افشای اطلاعات حساس به ایران در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما راه‌اندازی کند.
این ۱۹ سناتور آمریکایی خواستار عزل جان کری از شورای امنیت ملی آمریکا در زمان انجام‌گیری تحقیقات شدند.
گفته می‌شود که جان کری در زمان ریاست جمهوری اوباما اطلاعات بیش از ۲۰۰ حمله هوایی اسرائیل به اهداف ایران را به اطلاع یک مقام ارشد ایرانی رسانده است.
محمدجواد ظریف در یک فایل صوتی که به تازگی منتشر شده است، می‌گوید که جان کری، وی را در جریان حملات هوایی اسراییل به منافع جمهوری اسلامی در سوریه قرار داده بود.
در پی انتشار این فایل صوتی، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما در حساب کاربری خود در توئیتر هرگونه گفت‌وگو با محمدجواد ظریف درباره حملات هوایی اسرائیل به سوریه را رد کرد و نوشت: می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بدون تردید نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است، چه زمانی ‌که من وزیر امورخارجه بودم و چه پس از آن.
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر درباره فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خودداری کرد و گفت: ما درباره فایل‌های صوتی درز شده نظری نمی‌دهیم.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دوران دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: در زمانی که من توصیه‌های خود را به رئیس‌جمهور ترامپ ارائه می‌دادم، جان کری نیز داشت توصیه‌هایش را با ایران درمیان می‌گذاشت. مردم آمریکا مستحق دریافت توضیحاتی [در این رابطه] هستند.


 
برچسب ها: جان کری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها