کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واریز مبلغ افطاری به حساب طلاب توسط دولت

10 ارديبهشت 1400 ساعت 16:19


گروه سیاسی: دولت روحانی در اقدامی مشکوک، غیرعادلانه و صرفاً نمایشی با بهانه افطاری اقدام به واریز مبلغ ۲ میلیون تومان به حساب طلاب سراسر کشور نمود.
 طلاب نیز در یک پویش سراسری اعلام کردند: بدین وسیله ما طلاب سراسر ایران اسلامی ضمن مردود دانستن این اقدام از مرکز خدمات و مدیریت کل حوزه های علمیه تقاضا داریم تا در اسرع وقت مبالغ واریزی مسترد گشته و جهت منافع عام‌المنفعه ملت مظلوم ایران و کمک به اقشار ضعیف و تحت فشار مصرف گردد.
در همین حال آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای به واریز مبلغی افطاری به حساب طلاب و اساتید حوزه از سوی رئیس جمهور واکنش نشان داد .
وی در بیانیه‌ای نوشت:اخیراً در اقدامی نامعمول و غیر مسبوق به سابقه، وجهی با عنوان افطاری رئیس جمهور به حساب طلاب و اساتید حوزه های علمیه واریز گردیده که با عنایت به شرایط خاص اقتصادی کشور و فشار سختی که عامه قشر محروم در آن به سر می‏ برند بیش از آنکه کمک به قشر مستضعف و سربلند طلاب محسوب شود، شائبه‏ ی مسائل دیگری در آن مطرح است که شأن طلاب و حوزه‏ های علمیه از آن مصون و محفوظ است. در پی این اقدام نامتعارف حضرت آیت الله اراکی مبلغ مزبور را به حساب مبدأ عودت نموده و خاطر نشان کردند: «از ابتدای پیدایش حوزه های مقدسه علمیه بنا نبوده و نیست که طلاب جیره خوار دولت‏ها باشند، در شرایطی که مردم در فشار سخت اقتصادی قرار دارند اگر دولت امکاناتی برای کمک به قشر مستضعف جامعه دارد بهتر است به عامه مردم رسیدگی کند و طلاب با همه‏ ی شرایط سختی که بر آنها می‏ گذرد همراه مردم و همدرد مردمند و نیازی به این هدایای مشکوک ندارند».

 


کد مطلب: 269254

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269254/واریز-مبلغ-افطاری-حساب-طلاب-توسط-دولت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir