به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۰ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۶۹۲۶۰

اعتراض به برابرنبودن تعدادمسابقات درشهرآورد۹۵

اعتراض به برابرنبودن تعدادمسابقات درشهرآورد۹۵
گروه ورزشی: پرسپولیسی‌ها در شرایطی به تصمیم سازمان لیگ نسبت به برابر نبودن تعداد مسابقات این تیم و استقلال در زمان شهرآورد ۹۵ معترض هستند که در نیم فصل اول، با دو مسابقه کم‌تر به مصاف حریف خود رفتند!
به گزارش ایسنا، در نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، سازمان لیگ با چالش برگزاری مسابقات بر اساس زمان‌بندی از پیش تعیین شده روبه‌رو شد و همین مساله موجب شد تا بسیاری از مسابقات با تغییر زمانی مواجه شوند و جدول لیگ برتر در شرایط نابرابر قرار گیرد به همین دلیل نیز صدای اعتراض بسیاری از تیم‌ها بلند شد و در نهایت اواخر نیم فصل بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، جدول لیگ مجددا به شرایط تعادلی از نظر تعداد بازی برای تیم‌های لیگ برتر رسید.

از جمله دیدارهای چالش برانگیز نیم فصل اول برای سازمان لیگ، شهرآورد ۹۴ پایتخت بود، چراکه استقلالی‌ها برگزاری این دیدار را منوط به برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان و اعلام کردند که در صورت برگزار نشدن این مسابقه، مقابل پرسپولیس به میدان نخواهند رفت.پرویز مظلومی، به عنوان سرپرست وقت باشگاه استقلال عنوان کرده بود که باید دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که به دلیل حضور پرسپولیسی‌ها در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، زمان برگزاری آن در تقویم رقابت‌های لیگ برتر به عنوان یکی از دیدارهای هفته هفتم نامعلوم بود، برگزار شود و تنها در این صورت استقلال در هفته هشتم مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

رییس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد که خیلی زود به استقبال چالش‌های شهرآورد رفته‌ایم و با توجه به اظهارات مطرح شده، اگر سازمان لیگ دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را چه قبل و چه بعد از شهرآورد برگزار کند، حاشیه‌ساز خواهد بود؛ در نهایت اما پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های معوقه را برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز سراغ شهرآورد خواهیم رفت؛ این بدان معنا بود که سازمان لیگ با درخواست باشگاه استقلال موافقت کرده و شهرآورد پایتخت زمانی برگزار می‌شود که دیدار دو تیم در شرایط برابر از نظر تعداد بازی قرار گیرد.

با این وجود دیدارهای پرسپولیس مقابل نساجی، ذوب آهن و سپاهان قبل از شهرآورد برگزار شد، اما در همین حد فاصل زمانی استقلال از سری رقابت‌های هفته نهم و دهم مقابل گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک به میدان رفت تا قبل از شهرآورد ۹۴ پایتخت که قرار بود در قالب هفته هشتم رقابت‌های نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر برگزار شود، پرسپولیسی‌ها دو مسابقه کم‌تر از حریف خود انجام داده باشند.

به تازگی اما باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای اعتراض خود را به تصمیمات سازمان لیگ اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: این افراد باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند و به طرفداران پرشور پرسپولیس بگویند بر اساس چه متر و معیاری، یک تیم را در شرایط نابرابر وادار به حضور در داربی می‌کنند؟ چرا چنین تصمیماتی در زمان داربی رفت رقم نخورد؟ دوستانی که علاقه خاصی به مصاحبه دارند، آیا به یاد می‌آورند در واکنش به فشار شدید از سوی مدیر برکنار شده باشگاه رقیب، چطور واکنش نشان دادند و برنامه دیدارهای پرسپولیس را شبانه تغییر دادند؟ آیا به یاد می‌آورند که بارها وعده دادند داربی پس از مساوی شدن تعداد دیدار هر دو تیم برگزار شود؟ دلیل این همه تبعیض چیست؟ وقتی مدیران باشگاه مصاحبه کردند و از مسوول کمیته مسابقات خواستند تا پاسخگو باشد، مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که در رسانه‌ها جواب باشگاه پرسپولیس را نمی‌دهد و نامه‌نگاری می‌کند؛ پس چرا از پاسخگویی به موقع طفره رفت؟ این مسائل چه معنایی دارد؟

قبل از این بیانیه نیز، ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که قبل از سفر به هند، بنده و چند تن از همکارانم در مورد برنامه‌ریزی سازمان لیگ صحبت کردیم و مکاتبات لازم نیز صورت پذیرفته و بار دیگر تاکید می‌کنم امیدواریم مسوولان این سازمان، بهترین تصمیم را بگیرند و مثل نیم فصل اول، شهرآورد پایتخت را با وجود بازی‌های برابر برای هر دو تیم برگزار کنند.

پرسپولیسی‌ها در شهرآورد ۹۴ مقابل استقلال، هرچند دیدارهای معوقه خود مقابل نساجی، ذوب آهن و سپاهان را برگزار کردند، اما برگزاری دو دیدار استقلال مقابل گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک از سری رقابت های هفته نهم و دهم رقابت های لیگ برتر باعث شد تا در نهایت پرسپولیس با دو مسابقه کم‌تر به مصاف حریف خود برود. حال سوال اصلی این است؛ آیا شهرآورد ۹۴ پایتخت در شرایط برابر از نظر تعداد بازی برگزار شده است که مسوولان باشگاه پرسپولیس از نابرابری در مورد شهرآورد ۹۴ به دلیل برابر نبودن تعداد بازی‌ها سخن به میان آورده و خواستار برابر شدن تعداد مسابقات دو تیم شده‌اند؟

در حال حاضر نیز دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران درست مشابه اتفاقی که برای پرسپولیس مقابل نساجی رخ داد، معوق شده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته به نظر می‌رسد که شهرآورد ۹۵ در شرایطی برگزار می‌شود که استقلالی‌ها یک بازی کم‌تر نسبت به حریف خود انجام داده‌اند.باید خاطرنشان کرد که دیدار برگشت شهرآورد پایتخت بر اساس برنامه زمان‌بندی شده از سوی سازمان فوتبال ایران قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری و از چارچوب رقابت‌های هفته ۲۳ لیگ برتر برگزار شود.
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها