به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۲۶۹۲۹۸

روسیه هشت مقام ارشد اروپا را تحریم کرد

روسیه هشت مقام ارشد اروپا را تحریم کرد
گروه بین الملل: روسیه در واکنشی متقابل به تحریم‌های اتحادیه اروپا هشت مقام بلندپایه اتحادیه اروپا از جمله رئیس پارلمان اروپا را تحریم کرد. این تحریم‌ها یک هفته پس از فرمان پوتین برای تهیه فهرست "کشورهای غیردوست" اعمال شده است.
در فهرست وزارت خارجه روسیه از جمله دیوید ماریا ساسولی، رئیس پارلمان اروپا، ورا جورووا، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و یورگ راوپاچ، رئیس دادستانی برلین نیز قرار گرفته است. ورود این افراد به روسیه ممنوع اعلام شده است.مقام‌های روسیه گفتند که این  تصمیم آنها به دنبال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مقام‌های روسی اتحاذ شده است. اتحادیه اروپا در اواخر ماه مارس به  دلیل زندانی شدن آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برخی مقام‌های دولتی این کشور را تحریم کرده بود. وزارت خارجه روسیه در همان زمان تحریم‌های اتحادیه اروپا را "غیرقانونی" خواند و اعلام کرد، به آن واکنش نشان خواهد داد. یک هفته پیش از این نیز پوتین دستور تهیه لیستی از کشورهایی را داد که توسط او "غیردوست" خوانده شده بود.
دستور پوتین برای تهیه فهرستی از این کشورها زمانی داده شد که بحران و تنش در مناسبات دیپلماتیک روسیه با اتحادیه اروپا ابعاد گسترده‌تری یافته و حتی به اخراج دیپلمات‌ها انجامیده بود.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها