کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش پاکستان برای تحمیل قانون منع کفرگویی

11 ارديبهشت 1400 ساعت 11:07


گروه بین الملل: نشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام اعتراضات گسترده‌ای را در کشورهای اسلامی در پی داشته است. اکنون، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان بر آن است تا با بهره گرفتن از حربه تحریم کشورهای اتحادیه اروپا، تصویب قانون منع کفرگویی را به آن‌ها تحمیل کند.
عمران خان از کشورهای اسلامی خواسته است تا به طور متحد از این کارزار پشتیبانی کنند. نخست‌وزیر پاکستان بر آن بوده تا کشورهای اروپایی را وادار به مجازات کسانی کنند که علیه اسلام اقدام به "کفرگویی" می‌کنند.او خواستار وحدت همه کشورهای اسلامی در عرصه مبارزه با "توهین به پیامبر اسلام" شده است. عمران خان که یکی از چهره‌های سرشناس ورزش پاکستان و از نخبگان ورزش کریکت این کشور است، از کشورهای اروپایی درخواست کرده است تا کفرگویی را ممنوع اعلام کنند.این سیاستمدار ۶۸ ساله از کشورهای اسلامی درخواست کرده است تا در صورت عدم همراهی کشورهای اروپایی، اقدام به تحریم بازرگانی آن کشورها بکنند.عمران خان گفت: ابزار تحریم بازرگانی کشورهای اروپایی می‌تواند به عنوان یک عامل فشار در عرصه تحمیل این قانون موثر واقع شود.
او از کشورهای اسلامی خواسته است تا کشورهای اروپایی را وادار به پذیرش ممنوعیت آسیب رساندن به احساس مسلمانان کنند.
عمران خان در اظهارات خود گفته است که قائل شدن ممنوعیت کفرگویی و توهین به پیامبر اسلام باید همسان با انکار هولوکاست تلقی شده و ارتکاب به آن باید به همان گونه مشمول مجازات شود.
او گفت: «ما باید به طور هماهنگ و متحد، اروپا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل را وادار سازیم که از جریحه‌دار کردن احساسات یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر مسلمان جهان دست بردارند و به همان شیوه‌ای عمل کنند که در رویکردشان نسبت به یهودیان از خود نشان می‌دهند.»گفته می‌شود که محمود قریشی، وزیر امور خارجه دولت پاکستان در همین ارتباط با وزیران امور خارجه چهار کشور اسلامی تماس گرفته است.
نخست‌وزیر پاکستان ظرف روزهای گذشته زیر فشار نیروهای افراطی و اسلام‌گرا قرار داشته است. آن‌ها از عمران خان خواسته بودند تا سفیر فرانسه در پاکستان را از این کشور اخراج کند.
علت این درخواست انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه فکاهی شارلی ابدو در فرانسه بوده است. حزب "تحریک لبیک پاکستان" بعد از دستگیری سعد حسین رضوی، رهبر این حزب چندین روز با ایجاد موانع در خیابان‌ها علیه دولت پاکستان و عملکرد عمران خان دست به اعتراض زده است.

 


کد مطلب: 269299

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269299/تلاش-پاکستان-تحمیل-قانون-منع-کفرگویی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir