کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماموریت غیرممکن: استقلال، مرگ را دور زد!

11 ارديبهشت 1400 ساعت 8:59


گروه ورزشی: آخرین هفته از مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا با اتفاقات عجیبی همراه بود که جالب توجه‌ترین آن به صعود نماینده ایران از گروه C رقابت‌ها مربوط می‌شود. استقلال از ایران در رقابت با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق موفق به کسب 11 امتیاز شد تا عنوان تیم اول و صدرنشین برای راهیابی به دور یک هشتم نهایی را از آن خود کند.در بهمن ماه وقتی استقلال با هدایت محمود فکری با این سه تیم مطرح قاره همگروه شد عده کمی شانس صعود برای آبی‌ها قائل بودند اما امروز، استقلال با هدایت فرهاد مجیدی گروه مرگ را دور زد و دوباره در جاده زندگی حضور دارد؛ نتیجه‌ای که چند ماه قبل هیچ زمان هواداران آن را پیش بینی نمی‌کردند. سرمربی جوان راهی را طر کرد که بعید به نظر می‌رسید اما او غیرممکن را به نوعی ممکن کرد.

استارت پرقدرت
استقلال برای شروع مسابقات الاهلی را پیش رو داشت که به تازگی تغییرات در کادرفنی داشته اما آنها مانند مجیدی که به تازگی روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت، فرصت نداشتند تا خیلی هماهنگ باشند. این فرصت مناسبی شد تا در مقابل دو گل دریافتی، با 5 گل زده، استارت پرقدرتی در دور گروهی داشته باشند و با کسب اولین سه امتیاز خود را مقتدر و باانگیزه نشان بدهند.

دومین سه امتیاز
در هفته دوم، الشرطه که مقابل الدحیل شکست خورده بود،‌ با اخراج بازیکنش در دقایق ابتدایی نیمه اول، کار را برای استقلال سخت دید و این بار با کلین شیت، به لطف گل‌های نادری، اسماعیلی و دیاباته، مجیدی دومین سه امتیاز این گروه را کسب کرد تا روندی که آغاز کرده را پرقدرت ادامه بدهد.

اولین شکست
الدحیل پرستاره که عنوان نایب قهرمان فصل اخیر قطر را یدک می‌کشید، پس از برد الشرطه و تساوی با الاهلی در هفته سوم حریف استقلال بود. آبی‌ها که در این مسابقه در فاز هجومی عملکرد خوبی داشتند و سه گل توسط مطهری، اسماعیلی و دیاباته به ثمر رساندند در مقابل هت‌تریک مایکل اولونگا و همچنین عبدالله الاهراک نتیجه را 4 بر سه واگذار کردند تا یاران علی کریمی به صدر جدول برسند و بدین ترتیب اولین شکست تیم مجیدی در این بازی‌ها رقم بخورد.

اولین تساوی
فرهاد مجیدی که قول داده بود اشتباهات شکست برابر الدحیل برطرف شود، گرچه تیمش نتوانست مجددا مانع از گلزنی اولونگا شود اما در بازی هفته چهارم تن به شکست نداد و دو گل دیاباته(پنالتی) و قایدی موجب شد تا این بار یک امتیاز از تقابل با یاران صبری لاموشی با برتری الاهلی مقابل الشرطه، سرنوشت صعود را به بازی پنجم گره بزند.

دوباره تساوی
12 روز پس از تقابل دو تیم در بازی رفت، این بار روند بازی کاملا منطقی بود و دو تیم هیجان بسیار زیادی برای خلق موقعیت و گلزنی نشان ندادند تا در بازی که استقلال برای صعود به دور بعدی نیاز مبرمی به سه امتیاز داشت تا به حدس و گمان‌ها پایان بدهد با تساوی به پایان برسد و از طرف سه امتیازی که الدحیل مقابل الشرطه از دست داد، سه تیم را در امتیاز 8 کنار هم قرار بدهد تا آبی‌ها با توجه به قوانین جدید در صدر بایستند و الدحیل و الاهلی در رده‌های دوم و سوم قرار بگیرند.

یا مرگ یا زندگی
صعود استقلال از گروه مرگ تنها با شکست دادن تیم فیزیکی و سرسخت الشرطه ممکن بود. تیم فرهاد مجیدی با تاکتیک‌های هجومی این سرمربی از ابتدای بازی فشار روی دروازه حریف را ایجاد کردند که خطای پنالتی روی میلیچ در دقیقه 13 باعث شد روی ضربه پنالتی دیاباته از حریف پیش بیفتند؛ اگرچه دیاباته در کمتر از 10 دقیقه بعد دوباره فرصت داشت تا گلزنی کند اما پنالتی او توسط دروازه بان مهار شد تا تقابل حساس این دو تیم در پایان 5+90 در ورزشگاه ملک عبدالله جده با برتری یک بر صفر نماینده ایران به پایان برسد و صعودشان قطعی شود.

ناگهان صدرنشینی!
درحالیکه قبل از آغاز سال 1400 کمتر هواداری از استقلال خوش‌بین بود این تیم بتواند در گروه مرگ شانه به شانه سایر رقبا شرایط صعود را مهیا کند، تساوی عجیب الدحیل و الاهلی این دو تیم را 9 امتیازی کرد تا استقلال با 11 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی یک هشتم نهایی شود. این اتفاق نزدیک به غیرممکن بود اما انگیزه‌ای که فرهاد مجیدی و کادرفنی‌اش در این تیم ایجاد کردند، آبی‌ها را از مرگ نجات و به سوی زندگی سوق داد.

امید به آینده
در واقع صعود استقلال از چالش سخت امید و انگیزه بازیکنان و کادرفنی این تیم را افزایش داده که می‌توانند مراحل بعدی را هم پشت سر بگذارند. مجیدی که پس از شکست الشرطه شادی جانانه‌ای را همانند برتری مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته تکرار کرد، در نشست خبری ابراز امیدواری کرد وریا غفوری به عنوان کاپیتان جام قهرمانی فصل جاری ACL را بالای سر ببرد؛ البته در کنار تلاش و تمرینات بیشتر.اکنون تیم مجیدی باید در شهریورماه، طبق قرعه مشخص شده مقابل الهلال عربستان به میدان برود. حریفی که همواره طی فصول گذشته با نمایندگان ایرانی رو به رو شده و یکی از متمول‌ترین تیم‌های قاره آسیاست. حدود 4 ماه دیگر تا آن مسابقه زمان باقی است و باید منتظر ماند و دید مجیدی برای شرکت در آن مسابقه به چه ترکیبی به میدان خواهد رفت؛ آیا تمامی بازیکنان فصل جاری آن زمان برابر نماینده سعودی حاضر خواهند بود؟ خواهیم دید...


کد مطلب: 269319

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269319/ماموریت-غیرممکن-استقلال-مرگ-دور-زد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir