به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۶۹۳۲۵

خوش بینی به افزایش قیمت طلا کاهش یافت

خوش بینی به افزایش قیمت طلا کاهش یافت
گروه اقتصادی: در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار دادند اگر طلا در چنین فضایی نتواند صعود کند، در آن صورت منتظر قیمت های پایین تر باشند. با این حال بسیاری از تحلیلگران می گویند تست مجدد سطح حمایتی اخیر می تواند نیروی خرید جدیدی در بازار ایجاد کند.باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اکنون زمان آن رسیده که به ناکامی طلا اذعان کنیم. طلا اکنون به تقلا افتاده است اما در مقطعی، نوبت درخشش این فلز ارزشمند خواهد رسید.

بازار طلا شاهد تغییر دراماتیکی در فضا بود زیرا قیمتها نتوانستند از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کنند. دو هفته پیش در نظرسنجی کیتکونیوز برای نخستین بار ۱۰۰ درصد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این هفته برای نخستین بار در تاریخ این نظرسنجی هیچ کس به افزایش قیمت طلا رای نداد.اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: طلا هر آنچه در توانش است انجام می دهد و سرمایه گذاران طلا را عصبانی کرده است.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۵۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و هفت نفر معادل ۴۷ درصد نظری نداشتند.
 
در این بین، مجموعا ۹۵۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای شرکت کردند که از میان آنها، ۵۱۲ نفر معادل ۵۴ درصد به افزایش قیمت و ۲۴۹ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۹۳ نفر معادل ۲۰ درصد نظر خنثی داشتند.بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۶۰ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش، در ۱۷۶۷ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۶ درصد کاهش ثبت کرد. اما طلا در آوریل حدود سه درصد رشد قیمت نشان داد که نخستین رشد ماهانه قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ بود.

 بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند اگرچه اونس طلا نتوانسته است بالای سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکند اما موفق شده است حمایت قوی در بالای مرز ۱۷۵۰ دلار پیدا کند. اگرچه احساسات در بازار طلا منفی شده اما بسیاری از تحلیلگران قیمتهای پایینتر را فرصتی برای خرید می دانند.آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: اونس طلا باید سطح ۱۷۴۵ دلار را که سقف قیمت در دو ماه گذشته بوده است و اوایل آوریل از آن صعود کرده بود، تست کند. هر چه طلا زودتر این کف قیمت را تست کند، بهتر خواهد بود. بلندمدت برای طلا بسیار مثبت است زیرا رشد تورم اکنون کاملا آشکار است اما بانک مرکزی آمریکا حاضر نیست در قبال آن اقدامی انجام دهد.

سوالی که بسیاری از تحلیلگران اکنون می پرسند این است که طلا در کوتاه مدت تا کجا می تواند پیش رود. مارک چندلر، مدیر شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: اگر طلا سطح ۱۷۵۰ دلار را نتواند حفظ کند، وی انتظار دارد سطح حمایتی بعدی طلا در ۱۷۲۴ دلار باشد.هابرکورن اظهار کرد: اگرچه پتانسیل بلندمدت برای طلا پیش بینی می کند اما این فلز ارزشمند با رقابت شدید از سوی مس، الوار، بازارهای سهام و حتی بیت کوین روبروست و این بازارها شاهد روند صعودی قابل توجهی هستند. در حال حاضر ریسک پذیری قوی در بازار وجود دارد و هیچ کس نمی خواهد طلا را نگه دارد. سرمایه گذاران موقعیتهای هیجان انگیزی در بازارهای کالا به منظور سرمایه گذاری پول خود می بینند.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها