به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۶۹۳۵۳

کمبود انسولین همچنان به قوت خود باقی است

کمبود انسولین همچنان به قوت خود باقی است
گروه جامعه: مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز  با بیان اینکه هر بیمار دیابتی در ماه به پنج انسولین قلمی نیاز دارد، گفت: حدود ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می‌کنند.امیر بقایی  با اشاره به گلایه برخی از بیماران در خصوص کمبود انسولین قلمی در استان اظهار کرد: منکر کمبود انسولین قلمی در استان نیستیم، این امر به دلیل مشکلات ارزی و نشت احتمالی این دارو به علت توزیع نامناسب و همچنین تاخیر در حمل و نقل به موقع آنها به واسطه شیوع کرونا اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد: برای حل این دغدغه بیماران دیابتی استان، هفته گذشته ۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد انسولین قلمی وارد استان و در داروخانه‌های مناطق مختلف توزیع شده است.این مسئول اضافه کرد: طبق آمار، حدود ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان از انواع انسولین قلمی استفاده می‌کنند و پیش بینی شده با این توزیع بخشی از مشکل آنها مرتفع شده باشد.بقایی توضیح داد: هر بیمار دیابتی به طور میانگین در ماه پنج انسولین قلمی استفاده می‌کند و با تامین حدود ۱۰۰ هزار انسولین قلمی به نظر می‌رسد تا ماه آینده با مشکل کمبود انسولین قلمی مواجه نباشیم.
برچسب ها: کمبود انسولین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها