کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کیفیت هوای ‌پایتخت امروز مطلوب است

11 ارديبهشت 1400 ساعت 10:38


گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.به گزارش ایسنا،  پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده‌ها است.
 

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی، افزایش ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده همراه با وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. با تداوم وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار بگیرد.تداوم این وضعیت جوی تا صبح فردا (۱۲ اردیبهشت ماه) شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، با این حال با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

افزایش تندی باد طی روز همراه با رشد ابرناکی و احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با حاکمیت ناپایداری جوی تا اواخر وقت فردا (۱۲ اردیبهشت ماه)  و با وجود افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار بگیرد.به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.


کد مطلب: 269359

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269359/کیفیت-هوای-پایتخت-امروز-مطلوب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir