کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشریح آخرین وضعیت عرضه روغن در کشور

11 ارديبهشت 1400 ساعت 11:35


گروه اقتصادی: مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت اظهار داشت: برای فروردین ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام پیش‌بینی شده بود تا در اختیار کارخانجات قرار بگیرد و بعد از فرآوری توزیع شود ، طبق گزارشات سامانه جامع تجارت همین میزان محقق شده است.

صدیف بیک زاده در مورد وضعیت توزیع کالاهای اساسی و خبر  سهمیه‌بندی شکر اظهار کرد: سهمیه‌بندی در مورد شکر انجام نشده است، فروش این کالا با ارز نیمایی است و هرکسی به هر میزان که بخواهد می‌تواند شکر تهیه کند. اما برای ماه رمضان از محل ذخایر راهبردی کشور مقادیری شکر برای هر استان در نظر گرفتیم تا با قیمت متعادل‌تری به دست ‌دست صنوف برسد و این موضوع به معنای سهمیه‌بندی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مقادیر شکر برای هر استان در نظر گرفته شده تا صنوف برای تولید محصولات ماه رمضان مانند زولبیا و بامیه از آن استفاده کنند. ستاد تنظیم بازار هر استان داده شده و آنها از طریق اتحادیه‌ها و انجمن‌ها به دست اصناف می‌رسانند، برای قند نیز برنامه‌های مشابهی وجود داشت.مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت با اشاره به توزیع روغن در ماه گذشته گفت: همچنین برای فروردین ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام پیش‌بینی شده بود تا در اختیار کارخانجات قرار بگیرد و بعد از فرآوری توزیع شود  طبق گزارشات سامانه جامع تجارت همین میزان محقق شده است. حتی در بخش خانوار ۱۰ تا ۱۵ درصد بیش از  میزان پیش بینی شده است. 

وی افزود: از ۱۸۰ هزار تن روغن تدارک دیده شده برای فروردین؛ ۲۵ هزار تن برای اصناف، ۳۵ هزار تن برای واحدهای صنعتی و ۱۲۰ هزار تن برای خانوارها بود که در بخش خانواده تا ۱۵ درصد بیشتر محقق شد.بیک‌زاده با اشاره به برنامه‌های توزیع روغن در اردیبهشت ماه بیان کرد: برای اردیبهشت ماه نیز همین میزان پیش‌بینی شده است علاوه بر این برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هماهنگی تعاونی‌های دولتی ۵۰ هزار تن روغن خام به واحدهای تولیدی می‌روند تا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شوند، این کار برای افزایش سطح عرضه است. وی در ادامه افزود: مابقی اقلام نیز طبق برنامه در حال توزیع است و مشکل خاصی در مورد آنها به وجود نیامده است. گزارشات در مورد کمبود روغن در استان‌ها به حداقل ممکن رسیده است البته این به آن معنا نیست که مشکل وجود ندارد اما در حداقل میزان ممکن است.


کد مطلب: 269380

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269380/تشریح-آخرین-وضعیت-عرضه-روغن-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir