به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۶۹۳۸۸

نبوغ برای بار چهارم در آسمان مریخ پرواز کرد

نبوغ برای بار چهارم در آسمان مریخ پرواز کرد
گروه علمی:روز گذشته هلی‌کوپتر مریخی ناسا برای چهارمین بار بر فراز سطح سیاره پرواز کرد و مسافت ۲۶۶ متر را طی کرد.این هلی‌کوپتر طی عملیات رفت و برگشت مسافت ۲۶۶ متر را طی کرد و مدت زمان آن ۱۱۷ ثانیه بود. این در حالی است که ابزار مذکور در سومین پرواز مریخی خود مسافت ۱۰۰ متر را طی کرد و مدت زمان پرواز آن نیز ۸۰ ثانیه بود.
 
البته در هر دو پرواز ارتفاع هلی‌کوپتر از سطح سیاره ۵ متر بود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رفته باشد، نبوغ حین پرواز با استفاده از دوربین مسیریابی خود ۶۰ عکس و با استفاده از دوربین ۱۳ مگاپیکسل رنگی خود ۵ عکس ثبت کرده است. البته هنوز مشخص نیست کاوشگر استقامت در این تصاویر قابل مشاهده باشد یا خیر.ناسا در این باره نوشته است هلی‌کوپتر مریخی نبوغ اکنون یک مأموریت تازه دارد. اکنون که ثابت شده این ابزار می‌تواند روی سطح مریخ پرواز کند، آزمایش نبوغ به زودی وارد مرحله جدیدی می‌شود. مرحله جدید پس از تکمیل دو پرواز دیگر توسط نبوغ، آغاز می‌شود.قرار بود این پرواز روز پنج شنبه انجام شود اما به دلیل اختلالی تیغه‌های پروانه نبوغ حرکت نکرد.
برچسب ها: ناسا مریخ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها