به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۶۹۳۹۴

کمبود شکر با قیمت مصوب؛شکر 5 نرخی شد

کمبود شکر با قیمت مصوب؛شکر 5 نرخی شد
گروه اقتصادی: دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه شکر در بازار با 5 نرخ مختلف عرضه می شود، گفت: علیرغم اینکه شکر با قیمت آزاد در بازار فراوان است اما شکر با قیمت مصوب در بازار موجود نیست.قاسمعلی حسنی  در مورد علت کمبود شکر با نرخ مصوب، گفت: در مورد شکر و برخی اقلام مصرفی  با سوء مدیریت و چندگانگی نرخ ها مواجه هستیم و در کنار این مساله سود جویی برخی  تولید کنندگان و  بی انصافی برخی فروشندگان مشکلات را بیشتر می کند. 
 
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه اکنون شکر در بازار 5 نرخ دارد، گفت: در حال حاضر نرخ مصوب شکر برای عرضه به واحدهای تولیدی  6 هزار و 650 تومان و نرخ مصوب هر بسته شکر یک کیلوگرمی برای مصرف کننده 8 هزار و 700 تومان است که البته گاهی نیز شاهد عرضه یک بسته شکر 900 گرمی با قیمت 8 هزار و 700 تومان هستیم. حسنی گفت: دولت  توزیع شکر با قیمت مصوب 8 هزار و 700 تومان برای مصرف کنندگان را در اختیار فروشگاه های زنجیره ای گذاشته است. 

وی با بیان اینکه نرخ عرضه شکر سهمیه ای در بنکداری ها 11 هزار و 500 تومان تعیین شده است، گفت: اما با توجه به کمبود شکر سهمیه ای بنکداری ها شکر را از کارخانه ها با قیمتی خریداری می کنند که نمی توانند کمتر از 13 هزار و 500 تومان عرضه کنند بنابراین در حال حاضر بنکداری ها هر کیلو شکر را در کیسه های 50 کیلوگرمی به قیمت  آزاد 13 هزار و 500 تومان عرضه می کنند. 

حسنی بیان داشت: همچنین با گران فروشی هر بسته شکر یک کیلویی در واحدهای صنفی تا 15 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود. دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد قیمت عرضه شکر فله ای در واحدهای صنفی گفت: با توجه به اینکه قیمت هر کیلو گرم شکر فله ای در کیسه های 50 کیلوگرمی برای بنکداران 13 هزار و 500 تومان است بنابراین این شکر حداقل با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد. رئیس سابق اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور، گفت: کمبودی در مورد شکر در بازار محسوس نیست و با نرخ آزاد به هر میزان شکر موجود است اما این کمبود در مورد شکر با نرخ مصوب ایجاد شده و به همین دلیل از مدتی پیش تاکنون تقریبا عرضه شکر در فروشگاه های زنجیره ای  متوقف و یا کاهش یافته است. 
برچسب ها: قیمت شکر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها