به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۶۹۴۵۶

پرسپولیس بامالکیت توپ به دنبال قهرمانی درآسیا

پرسپولیس بامالکیت توپ به دنبال قهرمانی درآسیا
گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس با کسب ۱۵ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات با استقلال تاجیکستان بازی کند.شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی پنج پیروزی و یک شکست را در کارنامه بازی‌های گروهی خود ثبت کردند که در تمام ۶ مسابقه خود مالکیت توپ را به طور کامل در اختیار داشتند.بازیکنان پرسپولیس به طور میانگین در هر بازی ۶۱ درصد توپ را مقابل حریفان خود در اختیار داشتند. این تیم در دیدار برگشت خود مقابل گوا هند بیشترین مالکیت را داشت و برد 4 بر صفر را هم از خود در این مسابقه بر جای گذاشت.

یحیی گل محمدی که بارها در نشست های خبری خود از علاقه اش به حفظ و چرخش توپ در زمین مسابقه گفته بود ظاهرا موفق شده این تاکتیک را به بازیکنان پرسپولیس به خوبی دیکته کند.سرخپوشان پایتخت که بهترین نتیجه تاریخ خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند بیشترین تعداد گل زده را همراه با استقلال تهران در این رقابت‌ها داشتند. استقلال و پرسپولیس هر کدام ۱۴ گل در بازی‌های گروهی به ثمر رساندند تا ۳۳/‏۲‬ گل در هر بازی به عنوان میانگین برای خود ثبت کنند.

شاگردان یحیی با وجود اینکه همچون فصل گذشته پنج گل در مرحله گروهی خوردند اما ۵ امتیاز بیشتر از سال قبل کسب کردند تا اقتدار خود را از همین ابتدا به رقیبان آسیایی نشان دهند.نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مرحله بعدی این مسابقات رسید که تیم‌هایی نظیر السد و الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و الاهلی عربستان نتوانستند به دور حذفی این مسابقات راه پیدا کنند.شاگردان یحیی گل محمدی در بین هشت تیم راه یافته از منطقه غرب به دور حذفی بهترین درصد مالکیت توپ را داشته و استحکام خود در خط دفاعی را نیز به رخ آنها کشید.
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها