به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۶۹۴۹۰

قانون جدید برای ارزهای دیجیتال در ترکیه

قانون جدید برای ارزهای دیجیتال در ترکیه
گروه اقتصادی: ترکیه به فرمان رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری این کشور، سیستم‌عامل‌های معاملات رمزارزها (صرافی‌های دیجیتال) را به فهرست شرکت‌های تحت پوشش مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اضافه کرد.روزنامه رسمی این کشور اعلام کرد که آخرین قوانین حاکم بر معاملات ارزهای دیجیتال در کشور فوراً اعمال خواهد شد و ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزها را تحت پوشش قرار می‌دهد که طبق قوانین موجود باید تعهدهایی را ارائه دهند.

ماه گذشته میلادی بانک مرکزی ترکیه استفاده از دارایی‌های رمزارز برای پرداخت را به‌دلیل خطرناک بودن چنین معاملاتی ممنوع کرد. در روزهای بعد، دو صرافی ارزهای دیجیتال در این کشور تحت تحقیق قرار گرفته و فعالیت‌شان متوقف شد. تحقیق در مورد یکی از این صرافی‌ها به نام تودکس، منجر به زندانی شدن ۶ مظنون از جمله خواهر و برادر «فاروک فاتح اوزر» مدیرعامل این صرافی که به آلبانی گریخته است.

هفته پیش بود که خبر تعطیل شدن ناگهانی صرافی دیجیتال «تودکس» با حدود ۳۹۰ هزار کاربر ترکیه را در شوک فرو برد. گفته شده است، مدیرعامل این صرافی با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه کاربرانش به آلبانی فرار کرده است. مقامات ترکیه به‌دنبال آن هستند که با همکاری پلیس بین‌الملل و مجامع قضایی جهانی مدیرعامل متواری را دستگیر کنند. از آن روز به بعد بود که دستگیری مظنونان توسط پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه آغاز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها