به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۲۶۹۵۴۸

ارتباط جالب میزان مصرف قهوه با ژن افراد

ارتباط جالب میزان مصرف قهوه با ژن افراد
گروه علمی: تحقیقات جدید پیوندی بین سلامت قلب و عروق افراد و مصرف قهوه یافته‌اند. در اولین مطالعه جهانی، محققان از دانشگاه استرالیای جنوبی شواهد ژنتیکی را کشف کردند که نشان می‌دهد سلامت قلب و عروق با مصرف قهوه مرتبط است.دانشمندان دریافتند افرادی که از فشار خون بالا، آنژین و آریتمی رنج می‌برند در مقایسه با افرادی که این شرایط را ندارند قهوه کمتری مصرف می‌کنند  و این ارتباط تا حد کد ژنتیکی فرد کاهش می‌یابد.
 
پروفسور الینا هیپونین، محقق ارشد و مدیر مرکز بهداشت استرالیا در دانشگاه، توضیح داد که ژنتیک ما میزان قهوه مصرفی را تنظیم می‌کند و از نوشیدن بیش از حد ما محافظت می‌کند.وی اظهار داشت: آنچه ما تشخیص نمی‌دهیم این است که افراد به طور ناخودآگاه میزان ایمنی کافئین را بر اساس میزان فشار خون خود تنظیم می‌کنند و این احتمالاً در نتیجه یک مکانیسم محافظتی ژنتیکی است. این بدان معنی است که کسی که مقدار زیادی قهوه می‌نوشد، در مقایسه با کسی که بسیار کم می‌نوشد، تحمل ژنتیکی بیشتری نسبت به کافئین دارد. برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند.
 
محققان داده‌های مربوط به مصرف معمول قهوه بیش از ۳۹۰ هزار نفر را در مطالعه Biobank انگلیس تجزیه و تحلیل کردند و این اطلاعات را با سطح پایه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و ضربان قلب پایه مقایسه کردند. به گفته پروفسور هیپنن، یافته‌ها نشان می‌دهد که مقدار قهوه‌ای که می‌نوشیم شاخص سلامت قلب و عروق ما است.
وی توضیح داد: "این مطالعه نشان می‌دهد که ژنتیک تصمیمات ما را برای محافظت از سلامت قلب ما هدایت می‌کند. این بدن شماست که به شما می‌گوید که  فنجان قهوه اضافی را ننوشید.
برچسب ها: قهوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها