به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۶۹۵۵۲

قرص کرونا به زودی به بازار می آید

قرص کرونا به زودی به بازار می آید
گروه علمی: پیش بینی می شود که در همین سال 2021 قرص کرونا هم به بازار عرضه شود.داروی خوراکی تجربی کمپانی فایزر اولین دارویی است که به طور خاص برای جلوگیری از ویروس کرونا طراحی شده است و می تواند تا پایان سال جاری در دسترس باشد.قرص ضد ویروسی با مسدود کردن آنزیمی که ویروس کرونا برای کپی کردن خود نیاز دارد ، از انتشار ویروس در داخل بدن جلوگیری می کند. این درمان متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان بازدارنده های پروتئاز شناخته می شوند.

این دارو با نام PF-07321332 شناخته می شود و به محض مشخص شدن ابتلا یک فرد به کرونا برای او تجویز می شود.طبق گزارش روزنامه تلگراف ، آزمایشات در حال انجام به سه مرحله تقسیم می شود که در مجموع 145 روز ادامه دارد؛ به این معنی که در اواسط ژوئیه به پایان می رسد.مرحله اول در ماه می به پایان می رسد و اگر آزمایشات بزرگ تر به خوبی پیش رود ، دارو می تواند تا پاییز 2021 در بیمارستان ها و مطب پزشکان توزیع شود.

البته در روند تولید این قرص کرونایی یک مشکل به وجود آمده است. تولید داروها برای بیماری های تنفسی بسیار دشوار است چرا که دوزها باید به اندازه کافی بالا باشد تا دارو به عمق ریه ها برسد.تحقیقات در رابطه با ساخت قرص کرونا پیش از این در سایه تولید واکسن کرونا قرار گرفته بود چرا که ساخت این واکسن برای جهان کرونا زده در اولویت قرار داشت و تولید قرص از اهمیت آن برخوردار نبود.

از آوریل 2020 بود که آزمایشات برای ساخت قرص کرونا در دستور کار قرار گرفت.بر اساس گزارش دیلی تلگراف آزمایش های مربوط به قرص کووید در دو مکان در حال انجام است؛ یکی در نیوهون و دیگری در بروکسل پایتخت بلژیک.در مرحله دیگری از این آزمایش در کل 60 شرکت کننده در سنین 18 تا 60 سال ثبت نام کرده اند که به برخی از شرکت کنندگان یکی از چهار دوز دارو و به دیگران دارونما داده می شود ، اما حتی محققان نمی دانند داوطلبان چه قرصی مصرف می کنند.

در این وب سایت که توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده اداره می شود  آمده است که تخمین زده می شود این مطالعه تا 25 ماه می به پایان برسد.اگر نتایج نشان دهد که دارو بی خطر و موثر است ، شرکت به مرحله دوم می رود و گروه بیشتری از شرکت کنندگان را استخدام می کند تا بلکه این قرص تا اواخر سال جاری در دسترس عموم قرار بگیرد.دکتر پنی وارد ، استاد مدعو پزشکی دارویی در کالج کینگ لندن ، به تلگراف گفت: اگر آنها به این مرحله از آزمایش برسند خوشبین تر خواهیم بود.

این برنامه بر روی توسعه روشهای درمانی علیه ویروس کرونا ، انواع آن و ویروسهای دیگر با احتمال ایجاد بیماری های همه گیر متمرکز شده است.سخنگوی فایزر از پاسخ دادن به سوالاتی در مورد اینکه آیا هیچ یک از سازمان های دولتی بودجه آزمایشات بالینی را تأمین می کنند و آیا ایالات متحده سفارش این دارو را داده است خودداری کرده است.
برچسب ها: ویروس کرونا قرص
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها