کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوای ‌پایتخت «پاک» شد

12 ارديبهشت 1400 ساعت 10:29


گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۲ اردیبهشت ماه) در محدوده ‌پاک قرار دارد و تداوم شرایط مطلوب هوا طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو ناپایدار و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.طی روز وزش باد مؤثر تا نسبتا شدید شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. رشد ناپایداری و احتمال رگبار تا اواخر وقت نیز کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول و پاک را در بیشتر مناطق به‌ دنبال خواهد داشت.
 

کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۳ اردیبهشت ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را در پی دارد. به‌تدریج رشد ناپایداری جوی طی روز و وزش باد مؤثر تا حدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با حاکمیت این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۳ اردیبهشت ماه)  انتظار می‌رود وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق برقرار شود.
به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۶ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۴۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌پاک است.


کد مطلب: 269578

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269578/هوای-پایتخت-پاک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir