به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۶۹۶۰۰

جهانگیری غرق در خوب جلوه دادن دولت

جهانگیری غرق در خوب جلوه دادن دولت
گروه سیاسی: روزنامه جوان در مطلبی به مواضع اخیر جهانگیری در کلاب‌هاوس اعتراض کرد و نوشت: جهانگیری آن‌قدر غرق در خوب جلوه دادن دولت روحانی است که حتی تلاش می‌کند بحران ارزی سال ۹۷ را هم بزک کند. کدام شرایط عادی را می‌گوید در ماه‌هایی که ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور را به اسم ارز دولتی تقدیم صادرکنندگان رانتی کردند و هیچ وقت هم از آن‌ها حسابرسی نکردند که این ارز را چه کردید.
 حتی خود حسن روحانی اذعان کرد در برهه‌ای ذخیره ارزی کشور به صفر رسید! جهانگیری کدام شرایط عادی را می‌گوید؟ شاید منظور این باشد که این بحران ارزی نه نتیجه خروج امریکا از برجام، بلکه حاصل سوءمدیریت دولت روحانی است که به نظر می‌رسد حرف درستی باشد. فراتر از تحلیل ظاهر عبارات جهانگیری، آنچه از کلیت حضور کنترل‌شده و سخنان او در این گفتگو برمی‌آید این است که بیراه نخواهد بود که بگوییم دو هدف کلی از این گفتگو مدنظر بود که بعید است هیچ کدام محقق شده باشد:
 هدف اول؛ قانع کردن مردم برای آنکه در خرداد ۱۴۰۰ به اصلاح‌طلبان رأی بدهند با این توجیه که دولت روحانی دستاورد‌های بزرگی داشته و اگر جایی هم کسری و مشکلاتی بوده، تقصیر دولت قبلی و امریکا و ترامپ است. هدف دوم؛ اصلاح سخنان ظریف علیه مواضع قاسم سلیمانی و نزدیک کردن خود به نظر مردم در مورد سردار سلیمانی و اینکه اصلاً سلیمانی مثل برادر بود برای من!
با این همه، او نتوانست نشست خبری موفقی در کلاب‌هاوس داشته باشد.
برچسب ها: اسحاق جهانگیری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها