به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۲۶۹۶۱۹

نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان در تهران

نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان در تهران
گروه جامعه: سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: پزشکان و داروخانه‌ها در استان تهران به صورت الکترونیک نسخه نویسی می‌کنند. مریم حسینی افزود: در استان تهران ۱۴۰۰ مطب طرف قرارداد با بیمه سلامت داریم که همه آن‌ها به سامانه نسخه نویسی الکترونیک وصل شده اند و همچنین مراکز آزمایشگاهی و داروخانه‌ها هم در حال حاضر به صورت الکترونیک نسخه می‌پیچند.
 
وی گفت: از اول اردیبهشت، توقف چاپ دفترچه کاغذی را برای صندوق بیمه همگانی آغاز کردیم و از اول خرداد هم صندوق روستاییان ما مشمول این طرح می‌شوند و بقیه صندوق‌های بیمه سلامت، از تیر دیگر چاپ دفترچه کاغذی نخواهند داشت.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: در حال حاضر دفاتر پیشخوان، یک برگ اطلاعات هویتی تحویل بیمه شده‌ها می‌دهد که با آن برگه می‌توانند به هر مرکزی که می‌خواهند مراجعه کنند و از خدمات بیمه استفاده کنند.حسینی اضافه کرد: چنان چه مرکز ارائه دهنده خدمت به هر دلیلی به سامانه نسخه الکترونیک متصل نباشد باید در سربرگ مطب یا آن مرکز با درج مشخصات بیماری برای او دارو و خدمات لازم تجویز شود و همه داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی موظف هستند با همان سربرگ خدمات را با تعرفه بیمه‌ای ارائه دهند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها