کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز خرید تضمینی چغندر قند در کشور

12 ارديبهشت 1400 ساعت 13:31


گروه اقتصادی: مجری طرح چغندر وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح خرید تضمینی چغندر قند در کشور آغاز شده است. پیمان حصادی مجری طرح چغندر وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اکنون در حال برداشت چغندر قند پاییزه هستیم که از خوزستان آغاز شده است. قیمت مصوب امسال نسبت به سال قبل رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.
 

او افزود: پیش بینی ما این است که بتوانیم بیش از یک میلیون و دویست هزار تن از چغندر پاییزه کشور بهره برداری کنیم.این مقام مسئول گفت: اکنون در حال کشت بهاره هستیم و در واقع کشت بهاره را از اسفند آغاز کرده‌ایم که در پاییز برداشت می‌شود.

او در ادامه اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش صد در صدی قیمت چغندر نسبت به سال گذشته کشاورزان استقبال بیشتر و بهتری کرده‌اند. اما شرایط خشکسالی باعث شده کمی دلسرد شوند.حصادی با اشاره به درخواست‌هایی که از کشاورزان دارند، بیان کرد: انتظار داریم مزارعی که کشت آن‌ها از اسفند آغاز شده است؛ نسبت به آبیاری آن‌ها حتما اقدام کنند و کشاورزان منتظر بارندگی نباشند. زیرا شرایط بارندگی امسال بسیار حساس‌تر شده است.

او افزود: آن دسته از کشاورزانی که تا کنون اقدام به کشت نکرده‌اند، با توجه به شرایط مزرعه و پتانسیل عملکردی که در آینده خواهیم داشت نسبت به کشت مزارع بهاره اقدام کنند.حصادی در خصوص پیش بینی کشت امسال اظهار کرد: انتظار داریم که بتوانیم ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار کشت بهاره را داشته باشیم. تا امروز ۹۸ هزار هکتار قرارداد کشت منعقد شده و ۹۰ هزار هکتار کشت انجام شده و از این ۹۰ هزار هکتار، ۸۵ هزار هکتار آن سبز شده است.
او افزود: توصیه می‌کنیم کشاورزانی که تاکنون اقدام نکرده‌اند، با توجه به اینکه پتانسیل عملکرد پایین‌تر خواهد آمد هرچه سریع‌تر نسبت به کشت اقدام کنند و آبیاری مزارع را داشته باشند.


کد مطلب: 269650

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269650/آغاز-خرید-تضمینی-چغندر-قند-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir