به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۶۹۶۷۳

در سایت دیوار فریب کلاهبرداران را نخورید

در سایت دیوار فریب کلاهبرداران را نخورید
گروه جامعه: رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام درخصوص کلاهبرداری تحت عنوان بیعانه در سایت‌های درج آگهی هشدار داد.به گزارش ایسنا، سروان «محسن نادی» اظهار کرد: افراد کلاهبردار، کالا و یا خدماتی را با قیمتی کمتر از حد معمول در سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌گذارند و از فروشنده درخواست پرداخت بیعانه و یا پیش پرداخت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه پس از واریز وجه از سوی خریدار، فروشنده آگهی مذکور را حذف کرده و دیگر پاسخگو نیست، گفت: شهروندان دقت داشته باشند در هنگام مراجعه به سایت‌های واسطه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگیرند، زیرا کلاهبرداران با درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های واسطه مبالغی را از خریداران تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از واریز وجه نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه درج کننده آگهی پاسخگو خواهد بود و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مادی در هنگام خرید از طریق آگهی ‌های تبلیغاتی سایتهای دیوار و سایر شبکه ‌های اجتماعی از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه قبل از رویت کالا خودداری کنند.نادی تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با جرائم در فضای مجازی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.
برچسب ها: کلاهبرداری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها