به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۲۶۹۷۱۰

بریتانیا: رفتار با زاغری مصداق «شکنجه» است

گروه بین‌الملل: دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا امروز یکشنبه گفت رفتاری که با نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی در ایران می شود مصداق «شکنجه» است.
بریتانیا: رفتار با زاغری مصداق «شکنجه» است
سخنان وزیر خارجه بریتانیا در حالی بیان شد که حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری رتکلیف گفته بود که موکلش در دومین پرونده قضایی اش به یک سال حبس تعزیری و منع خروج از کشور محکوم شده است. حجت کرمانی افزوده بود که او و موکلش به رای بدوی دادگاه اعتراض خواهند کرد. نازنین زاغری رتکلیف روز ۱۷ اسفند سال گذشته پس از پایان دوران محکومیت پنج ساله اش از زندان آزاد شده بود. با این حال او اجازه خروج از ایران را پیدا نکرد. اتهام این شهروند ایرانی-بریتانیایی در دومین پرونده قضایی اش «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دلیل «شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۱۳۸۸ و مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی» بود.  نازنین زاغری رتکلیف، ۴۲ ساله در اولین پرونده قضایی اش با اتهام «جاسوسی» و «تلاش برای براندازی» روبرو شده بود. او اتهام های مطرح شده علیه خود را رد کرده است. وزیر خارجه بریتانیا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» گفت: «فکر می کنم رفتاری که با او می شود مصداق شکنجه است و مقامات ایران به روشنی و بدون اما و اگر وظیفه دارند او را آزاد کنند.» دومینیک راب در پاسخ به این پرسش که آیا نازنین زاغری رتکلیف به «گروگان» گرفته شده است گفت استدلال آوردن در رد چنین توصیفی «دشوار» است. وی همچنین حکومت ایران را متهم کرد که از نازنین زاغری رتکلیف مانند «ابزاری» در رابطه با لندن استفاده می‌کند. وزیر خارجه بریتانیا بر لزوم آزادی «فوری و بی قید و شرط» نازنین زاغری رتکلیف تاکید کرد. نازنین زاغری رتکلیف، کارمند بنیاد تامسون رویترز فروردین سال ۱۳۹۵ در فرودگاه و هنگام بازگشت از سفر به ایران برای دیدار با خانواده اش بازداشت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها