کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تکذیب آزادی ۴ ایرانی و ۷ میلیارد دلار پول ایران

12 ارديبهشت 1400 ساعت 18:46


گروه سیاسی: شبکه لبنانی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران، امروز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت خبر داد که آمریکا قصد دارد «چهار ایرانی» بازداشتی در خاک آن کشور و «۷ میلیارد دلار» از دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کند.
شبکه المیادین این خبر را به نقل از «منابع آگاه ایرانی» نوشته و افزوده است که در ازای این اقدام، ایران نیز قرار است چهار آمریکایی متهم به «جاسوسی» را از زندان‌های ایران آزاد کند. چهار ایرانی بازداشت شده در ایالات متحده «کسانی هستند که به دور زدن محاصره و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران کمک می‌کردند». مقامات ایالات متحده هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.‎ المیادین همچنین به نقل از این منابع خبر می‌دهد که مذاکرات امنیتی میان ایران و بریتانیا صورت گرفته و دولت بریتانیا «۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های مصادره شده ایران را آزاد خواهد کرد».
دیروز شنبه، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی، از «موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها» از فهرست تحریم‌های آمریکا خبر داد. برخی منابع خبری از جمله رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقام‌های ارشد این کشور، گفته‌اند که به احتمال زیاد ایالات متحده در هفته‌های آینده به برجام بازمی‌گردد.
* تکمیلی
خبرگزاری رویترز به نقل از ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این گزارش‌ها را "نادرست" خواند.
 


کد مطلب: 269740

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269740/تکذیب-آزادی-۴-ایرانی-۷-میلیارد-دلار-پول-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir